PODZIEL SIĘ

Mercedes właśnie przedstawił model GLA 45 AMG. Z dwulitrowego silnika wycisnął aż 360 KM!

Turbodoładowana jednostka generuje 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jej średnie spalanie to zaledwie 7,5 l/100 km. Co ciekawe, silnik wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze. To oznacza, że ciśnienie wtrysku wynosi około 200 barów. Dodatkowo producent zastosował też turbosprężarkę twin-scroll. Ta ma zapewnić bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania (maksymalnie 1,8 bara). Dzięki wymienionym rozwiązaniom, nowy Mercedes GLA 45 AMG przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Niestety prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h,

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/01/mercedes-gla-amg-środek.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/01/mercedes-gla-amg-środek.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”187″ alt=”Mercedes GLA AMG – środek” align=”left” prettyphoto=”true”]Ponadto Mercedes GLA 45 AMG dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC z elektrohydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. To jak rozłoży się moment obrotowy, zależy od warunków. Zwyczajnie trafia na przednią oś, ale kiedy nawierzchnia robi się śliska, bądź jedziemy po śniegu, dołączany jest tył. Wtedy moment obrotowy rozdzielany jest 50:50. Całość działa pod kontrolą dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni AMG SPEEDSHIFT DC, która ma 7 przełożeń.

AMG dorzuca do modelu GLA także grafitowe obręcze z pięcioma podwójnymi ramionami i błyszczącym wykończeniem (zastosowane opony w rozmiarze 235/45 R 19). Jako opcję można wybrać 10-ramienne felgi AMG z oponami 235/40 R 20, również w kolorze grafitowym, dostępne w dwóch wersjach – lśniącej lub matowej.

Mercedes-Benz GLA 45 AMG zadebiutuje oficjalnie 13 stycznia br. podczas salonu samochodowego (NAIAS) w Detroit. Zamówienia na nowy model ruszają w połowie marca, a jego rynkowa premiera odbędzie się w czerwcu.

Źródło: Mototarget, Mercedes