PODZIEL SIĘ

Audi porozumiało się z producentem procesorów graficznych nVIDIA. Wspólnie stworzyli wnętrze nowego modelu TT.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/01/audi-tt-środek.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/01/audi-tt-środek.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”167″ alt=”Audi TT – środek” align=”left” prettyphoto=”true”]Dzięki zaawansowanej technologii, nVIDIA wykorzystała procesor Tegra K1 do zarządzania autem. – Przetwarzanie dużej ilości danych z czujników i kamer w samoprowadzących się pojazdach wymaga dużej wydajności i dlatego nVIDIA wprowadza na rynek motoryzacyjny wydajną energetycznie technologię superkomputerową. Procesor Tegra K1 rozwiązuje ten problem, ponieważ osiąga dziesięciokrotnie większą wydajność od procesów mobilnych poprzedniej generacji, nie zużywając jednocześnie dodatkowej energii – twierdzi Taner Ozcelik, wiceprezes i dyrektor generalny działu produktów motoryzacyjnych w firmie nVIDIA. Dzięki temu auto ma być oszczędniejsze w eksploatacji. Ale to nie wszystko. Największe wrażenie, przynajmniej wizualne, robi nowa deska rozdzielcza Audi TT. Wygląda niczym żywcem wycięta z gry komputerowej.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/01/audi-tt-przełączniki.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/01/audi-tt-przełączniki.jpg” target=”_self” width=”250″ height=”191″ alt=”Audi TT – nawiewy” align=”right” prettyphoto=”true”]Przestrzenne, trójwymiarowe grafiki o brylantowym połysku i efekt wysokiej rozdzielczości sprawiają, że Audi virtual cockpit ze swoim monitorem TFT o średnicy 12,3 cala ma całkowicie zrewolucjonizować rynek. Kierowca może wybrać jeden z dwóch trybów wyświetlania informacji. W trybie widoku klasycznego, na pierwszym planie znajduje się prędkościomierz i obrotomierz. W trybie Infotainment, wirtualne zegary są pomniejszone. Na powierzchni, którą dzięki takiemu zabiegowi zyskujemy, jest miejsce dla wielu innych funkcji, np. dla powiększonej mapy nawigacji, co widać na zdjęciu powyżej. Co ciekawe, teraz możliwe jest zainstalowanie w systemie samochodowym niemal każdego systemu operacyjnego jak Windows, Android, czy Linux. A producent niemal dowolnie będzie mógł konfigurować wygląd deski rozdzielczej.

Przy okazji zdjęć, które zaprezentowała nVIDIA oraz Audi, można także zobaczyć inne ciekawe rozwiązania stylistyczne niemieckiego producenta. Na przykład sterowanie temperaturą w aucie. Przełączniki zostały zgrabnie wkomponowane w nawiewy i to na nich pokazywana jest temperatura. Jak wam się podobają tego rodzaju rozwiązania?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNowy Ford Fiesta RS już niebawem na rynku?
Następny artykułLexus RC F już oficjalnie na zdjęciach!
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.