PODZIEL SIĘ

Producent wykrzesał taką moc z silnika ECOTEC o pojemności 1,6-litra. Czyżby na rynku pojawił się właśnie jeden z najszybszych vanów na rynku?

Źródłem osiągów rodzinnej Zafiry jest jednostka nowej generacji z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, generująca 300 Nm (z wykorzystaniem funkcji overboost) w zakresie od 1700 do 4700 obr./min. Całość współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Co wynika z tego połączenia?

Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h na 5. biegu wynosi 8,3 sekundy. Producent twierdzi, że jest to najlepszy wynik wśród siedmiomiejscowych kompaktowych minivanów. Prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Pytanie więc, ile to pali? Okazuje się, że jest to całkiem oszczędny pojazd. W cyklu mieszanym ma się bowiem zadowolić 7 litrami.

Zafira ze wspomnianym silnikiem wyróżnia się nie tylko osiągami w porównaniu do pozostałych wersji. Zmieniony został nieco wygląd auta. Otóż można je rozpoznać po dwóch końcówkach układu wydechowego oraz dyskretnym, czerwonym napisie turbo z tyłu. Producent oferuje też adaptacyjne zawieszenie FlexRide oraz koła w rozmiarze od 17 do 19 cali.

Oprócz tego, minivan Opla został wyposażony w system multimedialny IntelliLink, który umożliwia on korzystanie w samochodzie z licznych funkcji smartfona, zapewniającym kierowcy i pasażerom łączność ze światem zewnętrznym.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPoznaliśmy ostateczne dane BMW i8
Następny artykułTo koniec studia Bertone. Oto jego historia
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.