PODZIEL SIĘ

Po tym jak Mercedes pochwalił się kolejną wersją S Coupe, przyszedł czas na sportową odmianę.

Pod maską drzemie 5,5-litrowa jednostka V8, która produkuje 585 KM i gigantyczny moment obrotowy 900 Nm. To o 41 KM i 100 Nm więcej niż miał poprzedni model. Oczywiście całość napędzana jest na tylne koła, co dodatkowo powinno spotęgować przyjemność z jazdy.

Jak podaje producent, AMG odchudziło S Coupe o 65 kilogramów. Dzięki temu auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Niestety producent zastosował ograniczenie prędkości do 250 km/h

W ofercie ma się jednak znaleźć dodatkowo wersja 4Matic z napędem na cztery koła. Co ciekawe, dzięki temu auto ma przyśpieszać do setki w krótszym czasie niż wersja z napędem na tylną oś. W tym przypadku sprint ma wynieść 3,9 sekundy. Wynik ten ma być dodatkowo efektem zastosowania automatycznej przekładni z siedmioma biegami. Ta ma z kolei pracować w trzech trybach. C, S i M, co oznacza kolejno Controlled Efficiency, Sport i Manual. Domyślić się możemy jedynie, że będą one miały wpływ na to, w jakim stopniu auto będzie reagować na chociażby pedał gazu, czy ruchy kierownicy.

[minigallery phot ids=”4602, 4603″ prettyphoto=”true”]

Tradycyjnie AMG nie poprzestało tylko na zmodyfikowaniu silnika. Całość jest dodatkowo wyposażona w spojlery, większy wlot powietrza, dyfuzor, cztery końcówki układu wydechowego oraz 19-calowe felgi AMG. W tym przypadku producent zaproponował opony 255/45 R19 i 285/40 R1. Z ostatnich informacji wynika, że prawdopodobnie będą one marki Dunlop. AMG właśnie wybrało tego producenta opon w przypadku CLA 45 AMG.

Oprócz tego na liście dodatków są ceramiczny układ hamulcowy i większe koła o średnicy 20 cali. Ponadto w środku znajdą się sportowe fotele oraz spłaszczona u dołu kierownica. Patrząc jednak na zdjęcia, trudno oprzeć się wrażeniu, że całość dedykowana bardziej dla fanów luksusu niż sportowych wrażeń.

Mercedes S 63 AMG Coupe ma pojawić się w sprzedaż we wrześniu tego roku, a do oficjalnej prezentacji musimy poczekać na targi w Nowym Jorku. Te startują 18 kwietnia.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTo koniec studia Bertone. Oto jego historia
Następny artykułNowa Panamera to mieszanka wybuchowa. Płyta z Bentley’a a silnik z Audi
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.