PODZIEL SIĘ

Z najnowszych informacji wynika, że do zbudowania kolejnej wersji Panamery, Volkswagenowi posłużą podzespoły z innych aut koncernu.

Nowa Panamera ma się pojawić mniej więcej za dwa lub trzy lata na rynku. Obecnie sporo mówi się o unifikacji różnego rodzaju elementów w ramach Volkswagen AG. Tym sposobem, do popularnej limuzyny ma trafić jedna z nowych jednostek V6 lub V8. Nie będą to zatem silniki zbudowane przez Porsche, a wykorzystywane do tej pory na przykład w modelach spod znaku Audi.

Ponadto, jak podaje serwis Carscoop.com, Panamera ma bazować na platformie MSB, przeznaczonej chociażby dla Audi Q5 oraz Bentley’a Continental GT i Mulsanne. Co z tego wyjdzie? Dziennikarze serwisu Carscoop.com sugerują, że zastosowanie platformy MSB w różnych autach, wcale nie musi oznaczać tego, że będą się one prowadzić tak samo. Za przykład podają chociażby Porsche Macan i wspomniane wcześniej Q5, które właśnie dzielą tę samą platformę.

[title type=”h2″]Porsche chwali się nowymi GTS-ami[/title]

Informacja na temat nowej Panamery to nie wszystko, co dzisiaj dowiadujemy się ze stajni Porsche. Otóż producent właśnie ogłosił wprowadzenie na rynek nowych modeli GTS dla Boxstera i Caymana. Odmiany GTS wyróżniają od podstawowych wersji, tradycyjnie detale na karoserii oraz lampy z biksenonowymi reflektorami i standardowy system dynamicznego oświetlenia PDLS.

Zobacz filmik w którym Porsche zwołuje nadzwyczajne zgromadzenie w sprawie wersji GTS:


Co pod maską? Tutaj 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,4-litra pochodząca z modelu Boxster S i Cayman S. Wiadomo jednak, że w wersji GTS będzie nieco zmodyfikowana, dzięki czemu silniki mają osiągnąć 15 KM więcej. Boxster GTS dostanie zatem 330 KM, a Cayman GTS 340 KM. Dodatkowo, maksymalny moment obrotowy wzrósł o 10 Nm – odpowiednio do 370 oraz 380 Nm. Do standardowego wyposażenia obu modeli należy także pakiet Sport Chrono.

Zobacz galerię nowego Boxstera GTS:

Porsche chwali się, że dzięki użyciu przycisku Sport Plus, Boxster GTS z opcjonalną przekładnią PDK przyśpieszać ma od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a Cayman GTS o 0,1 s szybciej. Prędkość maksymalna Boxstera GTS z manualną, 6-stopniową skrzynią wynosi 281 km/h. Coupe jest jeszcze szybsze – rozpędza się do 285 km/h. Dla porządku rzeczy warto jeszcze wspomnieć o spalaniu. Wersja z PDK ma się zadowolić średnio 8,2-litrami paliwa, a manual 9.

Zobacz galerię nowego Caymana GTS:

Premiera nowych GTS-ów już w maju tego roku. Ceny jakie ustalono to niecałe 70 tysięcy euro za Boxstera GTS i prawie 74 tysiące euro za Caymana GTS.