Firma opublikowała pierwsze zdjęcia tego model. Niestety na razie auto w tej wersji będzie dostępne jedynie w USA.
Podobnie, jak odświeżony hatchback, sedan został stworzony w ramach globalnej strategii produktowej One Ford, której założenia znalazły odzwierciedlenie również w nowych modelach Ford Mondeo i Ford Fiesta.
W porównaniu do dostępnych wersji, auto odznacza się nieznacznie zmienioną sylwetką, nową maską silnika oraz zmodernizowanym przednim pasem z nową osłoną chłodnicy. Największe zmiany zaszły jednak z tyłu auta. Pojawiła się zmodyfikowana pokrywa bagażnika, którą uzupełniają nowe klosze lamp.
[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/ford-focus-sedan-tył.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/ford-focus-sedan-tył.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”414″ alt=”ford focus sedan tył” align=”center” prettyphoto=”true”]
Sporo ciekawych rzeczy zobaczymy też w środku. Otóż Ford twierdzi, że to przede wszystkim opinie klientów miały wpływ na obecny wygląd kokpitu i całej reszty wnętrza. Chodzi przede wszystkim o bardziej intuicyjny w obsłudze projekt deski rozdzielczej, kierownicy i centralnej konsoli z mniejszą liczbą przycisków i przełączników. Sedan otrzymał też system SYNC 2 z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości oraz systemem kontroli głosowej.
W odmianie przeznaczonej do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych oferowany będzie 125-konny benzynowy silnik 1.0 EcoBoost, współpracujący wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Oprócz Forda Focusa Sedan, podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku, firma zaprezentuje też model Focus Electric. Zabraknie jednak sportowej odmiany ST, która zostanie pokazana później w tym roku.
[title type=”h3″]Więcej o One Ford[/title]
One Ford to nowa strategia amerykańskiego koncernu, która została ogłoszona dwa lata temu. Chodzi w niej o agresywną politykę produktową w której Ford stara się skutecznie rozszerzać gamę modeli marki. Nic dziwnego, że koncern podpina pod One Ford między innymi Focusa w wersji sedan. Dzięki One Ford, producent chce też znacznie wyjść poza USA z niektórymi modelami marki, które nie są dostępne w Europie. Mowa tutaj chociażby modelu Mustang, który ma być szerzej promowany także na Starym Kontynencie.
Źródło: Ford i Mototarget