PODZIEL SIĘ

Przeznaczony na rynek chiński samochód, ma być alternatywą dla bardziej konserwatywnej części klientów.

Pierwszy raz o powrocie Escorta usłyszeliśmy rok temu podczas targów w Szanghaju. Teraz amerykański producent, już w Pekinie, pokazał ostateczną wersję popularnego niegdyś auta. Nowy Escort będzie dostępny w wersji sedan, ale póki co, jedynie w Chinach. Chociaż Ford nie wyklucza, że model ten trafi również na pozostałe rynki na świecie.

Jeśli chodzi o nowego Escorta, to widać, że Ford idzie zgodnie z trendami, które panują na Wschodzie. W Chinach ponad 25 procent sprzedawanych samochód, to auta kompaktowe, do których niewątpliwie należy Escort. Według specjalistów z branży motoryzacyjnej w najbliższym czasie, moda na tego rodzaju auta ma być jeszcze większa.

[minigallery ids=”5307″ prettyphoto=”true”]

Jednocześnie Ford w przypadku Escorta stawia na tradycyjne formy. Auto jest bardziej stonowane w porównaniu chociażby do Focusa, ale na przodzie widać charakterystyczny dla wszystkich pozostałych modeli duży grill przypominający ten z Astona Martina (stylizacja One Ford). W środku również próżno szukać ekstrawagancji, dominuje minimalizm. Wszystko zapewne po to, aby Escort był tani w produkcji i zachęcił do zakupu jak największe grono odbiorców. Z kolei pod maską ma się znaleźć silnik benzynowy o pojemności 1,5-litra Ti-VCT. Póki co nic nie wiadomo na temat innych jednostek. Całość będzie tworzona w chińskiej fabryce i jak twierdzi Ford, wygląd auta, jego konstrukcja i wnętrze, były mocno konsultowane w gronie chińskich konsumentów. Ci mieli sugerować, które elementy najlepiej odpowiadają lokalnym potrzebom.

[title type=”h2″]Stary Escort produkowany przez prawie pół wieku[/title]

Po raz pierwszy Escort pojawił się w sprzedaży w 1967 roku i w Europie był produkowany do 2000 roku. W Ameryce Północnej z kolei od 1981 do 2003 roku. Był dostępny w kilku wersjach, czyli jako: 3 i 5-drzwiowy liftback, 2 i 4-drzwiowy sedan (w latach 1983 – 1993 wytwarzany jako Orion) oraz 5-drzwiowe kombi, a także 2-drzwiowy kabriolet, furgon oraz pick-up. Europejska wersja odnosiła sukcesy m.in. w rajdach WRC. Forda Escorta zastąpił później Ford Focus. Ciekawe, czy najnowsza wersja Escorta, po ponad 10 latach przerwy, odniesie podobny sukces jak poprzednia.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/ford-escort-mk1.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/ford-escort-mk1.jpg” target=”_self” width=”640″ height=”” alt=”Ford Escort MK1, pokazany po raz pierwszy w 1967 roku” align=”center” prettyphoto=”true”]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułVolkswagen Touareg po lekkiej zmianie twarzy
Następny artykułGolf R 400 przekracza granice
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.