Mimo że Chińczycy nie są uważni za osoby wielkich rozmiarów, to uwielbiają auta, w których można poczuć się niczym Bao Xishun.
Brytyjska firma pokazała właśnie w Pekinie specjalną wersję Range Rovera oznaczoną Hybrid Long Wheelbase. Model ten ma długość nadwozia 5,2 metra, dzięki czemu oferuje aż o 186 mm więcej miejsca na nogi dla osób podróżujących z tyłu niż w wersji podstawowej. Zamożni klienci z Chin mogą również zamówić pakiet ekskluzywnych foteli w tylnym rzędzie, których oparcia można pochylać w zakresie do 17 stopni.
Samochód będzie oferowany w wersji hybrydowej, łączącej wysokoprężną jednostkę SDV6 o pojemności 3 litrów z silnikiem elektrycznym i 8-biegową przekładnią automatyczną firmy ZF. Łączna moc zestawu wynosi 340 KM przy 4000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 700 Nm jest uzyskiwany w zakresie od 1500 do 3000 obr./min. Mimo sporej masy własnej Range Rover Hybrid Long Wheelbase przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i rozpędza się maksymalnie do blisko 220 km/h.
[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/Land-Rover-Long-środek.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/04/Land-Rover-Long-środek.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Range Rover Long – środek” align=”center” prettyphoto=”true”]
Zaletą napędu hybrydowego jest też jego wydajność paliwowa. Średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 6,4 litra na 100 kilometrów, przy czym ten ekskluzywny SUV może przejechać około 1,5 kilometra korzystając wyłącznie z zasilania elektrycznego. Kierowca musi jedynie pamiętać, aby nie przekraczać wówczas prędkości 30 km/h.
Pierwsze dostawy modelu Range Rover Hybrid Long Wheelbase do klientów na rynku chińskim rozpoczną się pod koniec tego roku.
Źródło: Range Rover, Mototarget