Czyżby dobra sprzedaż 208 GTi i RCZ R zachęciła francuskiego producenta do poszerzenia oferty o kolejny sportowy pojazd?
Jak twierdzą dziennikarze serwisu Autocar.co.uk, decyzja o rozpoczęciu produkcji 308 R już zapadła na najwyższych szczeblach u Peugeota. Prawdopodobnie model ten zostanie oparty na pokazanym w tym roku we Frankfurcie koncepcie. Tam został zastosowany silnik 1,6 THP o mocy ponad 270 KM i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm. Całość działać ma we współpracy z przednim napędem i skrzynią szóstką. Jak to na odmianę sportową przystało, zastosowane zostać mają również wydajniejsze tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 330 mm z tyłu.
[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/05/peugeot-308-r-tył.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/05/peugeot-308-r-tył.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Peugeot 308 R – tył” align=”center” prettyphoto=”true”]
Nieoficjalnie mówi się też, że Peugeot pracuje nad drogową wersją modelu 2008 DKR oraz zmodyfikowanym 208 T16 Pikes Peak, który posłuży do próby bicia rekordu toru Nurburgring dla samochodów wyścigowych (6 minut i 11 sekund), który został ustanowiony w 1983 przez Stefana Bellofa jadącego Porsche 956 Group C.
Źródło: Autocar.co.uk, informacja Mototarget