Gama modeli Q ma się jednak wzbogacić nie tylko o topową wersję.
W ofercie niemieckiego producenta mają znaleźć jeszcze takie modele jak Q1, Q2, Q4 i Q6. Skupmy się jednak na tym największym i najbardziej prestiżowym – Q8. Z najnowszych informacji wynika, że ma mieć ponad pięć metrów długości, ale jednocześnie nieco sportowego charakteru. Wzorem chociażby BMW X6, tylna linia dachu ma nieco opadać, tworząc bardziej lekką konstrukcję.
Pod maską znajdą się zarówno silniki benzynowe jak i wysokoprężne. Tutaj Audi stawia na V6 i V8, ale nie zabraknie także czegoś dla wielbicieli ekologicznej jazdy. W planach jest bowiem jednostka hybrydowa typu plug-in oraz w pełni elektryczna. Ta druga ma przede wszystkim konkurować z Teslą Model X. Dla fanów sportowych wrażeń, przewidziano także edycję RS z 4-litrowym V8 i podwójnym turbo.
Mimo że Q8 zapowiada się na całkiem duży samochód, Audi zadba także, aby nie był on zbyt ciężki. Posłużyć ma mu do tego płyta MLB Evo, a także zastosowanie elementów z aluminium i włókna węglowego. Ceny Audi Q8 mają się zaczynać od 60 tysięcy euro. Za wersję RS będzie jednak trzeba wyłożyć prawie dwa razy więcej, czyli 110 tysięcy euro.