Takich roadsterów z pewnością brakuje na rynku. Kultowa Mazda MX-5 może poczuć się zagrożona?
Już w 2015 w salonach samochodowych ma pojawić się Honda S660. To autko, które wcześniej debiutowała w Tokio w formie modelu koncepcyjnego. W końcu poznaliśmy trochę więcej szczegółów dotyczących wersji produkcyjnej.
[frame src=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/05/honda-s660-tył.jpg” link=”http://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/05/honda-s660-tył.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Honda S660″ align=”left” prettyphoto=”true”]Honda S660 ma być nawiązaniem do modelu Beat – małego autka klasy kei car (popularny w Japonii segment aut, które mają małe silniki i małe rozmiary, dzięki czemu ich właścicielom przysługują specjalne zniżki na ubezpieczenie i nie tylko) produkowanego przez Hondę w latach 1991-96. Jak twierdzi producent, S660 będzie produkowane w tej samej fabryce co Beat, czyli w Yokkaichi w Japonii.
S660 ma być napędzane trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 0,66 cm3, który ma zapewnić dynamiczne osiągi, a dzięki centralnemu usytuowaniu, świetną stabilność konstrukcji (bardzo podobny silnik również pracował w Hondzie Beat).
– Ten model wyraża swobodne podejście inżynierów Hondy do kwestii tworzenia samochodu, który ma dawać użytkownikowi dużo radości. Nasz zespół zaprojektował to auto z pasją, wykorzystując jednocześnie najnowocześniejsze rozwiązania techniczne – zapewnia Takanobu Ito, prezes i dyrektor zarządzający Honda Motor Co.
Niestety nie wiadomo, czy auto będzie dostępne poza Japonią. Jeśli tak, to czeka nas naprawdę interesująca walka z Mazdą MX-5 w kategorii roadster.