PODZIEL SIĘ

Młodzi ludzie chcą wyjść poza krajowe ramy kształcenia. Zbudują własny bolid.

Członkowie koła naukowego PolSl Racing z Politechniki Śląskiej już w wakacje wystartują w wyścigu Formuły Student we Włoszech. Mają zbudować pojadz, który ruszy na torze Riccardo Paletti pod Modeną.

Formuła Student to największe i najbardziej prestiżowe zawody motoryzacyjne dla studentów z całego świata. Łącznie zaangażowanych jest w nie ponad 500 zespołów. Zawody odbywają się na czterech kontynentach, w kilkunastu krajach, m.in. na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii oraz Hockenheimring w Niemczech. Ich ideą jest samodzielne zaprojektowanie, zbudowanie i przetestowane prototypu pojazdu wyścigowego o stylistyce Formuły 1. Rangę zawodów podkreśla fakt, iż są one objęte patronatem tak znanych marek jak np. Jaguar, Porsche czy Bosch.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/05/RE2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/05/RE2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Projekt Formuły studentów” align=”center” prettyphoto=”true”]

Stworzenie gotowego samochodu wyścigowego na podstawie regulaminu wymaga sporej wiedzy, kreatywności i dokładności. Dla członków zespołu PolSl Racing, to jednak nie tylko szansa na poszerzenia umiejętności i zdobycie cennego doświadczenia, ale także możliwość zaprezentowania się wśród potencjalnych przyszłych pracodawców.

Zespół został podzielony na sektory takie jak: Rama, Zawieszenie, Środowisko Kierowcy, Układ Hamulcowy, Aerodynamika, Elektronika, Układ Napędowy oraz Zarządzanie i Marketing. W ten sposób możliwe jest prowadzenie kilku prac jednocześnie, a każdy członek zespołu zajmuje się tym co szczególnie go interesuje.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/05/formuła-studenci-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/05/formuła-studenci-2.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”” align=”right” prettyphoto=”true”]W tej chwili studenci zamknęli prace projektowe ramy pojazdu oraz przeprowadzili już niezbędne analizy wytrzymałościowe. Zostały dokonane ostateczne poprawki projektu poszycia. Znany jest także wygląd i docelowe osiągi bolidu. Prócz oczekiwanych właściwości aerodynamicznych, poszycie charakteryzuje także estetyczna sportowa stylizacja. Zainspirowana kształtami kultowych bolidów z dawnych lat karoseria została wzbogacona o nowoczesny, nieco agresywny design.

Pojazd będzie miał 3 metry długości, 1,5 metra szerokości oraz 1,25m wysokości przy wadze zaledwie 200 kg. Zostanie wyposażony w silnik spalinowy 600 ccm. 120 koni mechanicznych zapewni osiągnięcie prędkości 100km/h w ciągu zaledwie 4 sekund!

– Obecnie nasz zespół znajduje się w punkcie przełomowym. Znaczną część prac mamy już za sobą, jednakże, aby ruszyć dalej, potrzebujemy zewnętrznego bodźca – podkreśla Magdalena Bąk z PolSl Racing.

Zespół PolSl Racing zaszedł w swoich pracach już bardzo daleko, jednakże wciąż wiele zależy od wsparcia z zewnątrz. Młodzi ludzie nie są w stanie sfinansować wszystkiego. Wciąż potrzebują m.in. jednostki napędowej, felg i opon, elementów elektroniki, a także wyposażenia kierowcy. Studenci nieustannie poszukują firm, które gotowe są pomóc w realizacji tego ambitnego projektu. Są otwarci na wszelkie formy współpracy – wsparcia merytorycznego, finansowego, jak również poprzez dostarczenie niezbędnych komponentów. Jacyś chętni na pomoc?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułBrabus 850 6.0 Biturbo – prosto z piekła
Następny artykułSparaliżowany kierowca wystartuje w wyścigach. Autem pokieruje ruchami głowy!
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.