PODZIEL SIĘ

To nie jedyny model, który zjeżdża z tamtejszych linii produkcyjnych. 

Po Audi A3 Limousine, S3 Limousine i nowym A3 Cabriolet, których produkcja na Węgrzech rozpoczęła się już w ubiegłym roku, z taśmy produkcyjnej zakładów w Gyor będzie teraz zjeżdżać także nowe Audi TT. Wszystkie te modele w całości wytwarzane są w węgierskiej fabryce czterech pierścieni.

Pełna produkcja nowego Audi TT to szczytowe osiągnięcie zakładów w Gyor. Historia sukcesu rozpoczęła się tu już przed 15 laty – montażem pierwszej generacji Audi TT Coupe. Audi Hungaria, we współpracy z zakładami w Ingolstadt, wyprodukowało w minionych latach ponad pół miliona egzemplarzy modelu TT – podkreśla Thomas Faustmann, szef Audi Hungaria Motor.

Obecnie, w nowej fabryce zatrudnionych jest ponad trzy tysiące ludzi. Ośmiuset spośród nich pracowało już wcześniej, przy produkcji innych modeli.

Seryjna produkcja pierwszej generacji Audi TT rozpoczęła się w 1998 roku. W roku 2006 pojawiła się druga generacja, a w 2009 roku rozpoczęto wytwarzanie Audi TT RS. W listopadzie ubiegłego roku z taśmy w Gyor zjechało pięćsettysięczne Audi TT z dwudziestopięciomilionowym silnikiem – czterocylindrowym TFSI o pojemności dwóch litrów. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2014, zadebiutowała trzecia generacja Audi TT.

Pod maskami nowych TT i TTS pracują czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Zakres mocy sięga od 135 kW (184 KM) do 228 kW (310 KM). Dwie jednostki benzynowe TFSI i jeden motor TDI łączą w sobie sportową siłę z pionierską wydajnością. System Start-Stop to element wyposażenia seryjnego każdego z nich.

Źródło: Audi, Mototarget