PODZIEL SIĘ

Istotnie zmodyfikowane zostało nie tylko nadwozie i wnętrze pojazdu, ale także platforma, układ jezdny i zawieszenie.

Z zewnątrz efekt prac koncernu widać najlepiej z przodu pojazdu. Wyróżniają się tu nowy grill oraz reflektory, które wykorzystują projektorowe światła główne, diody LED do jazdy dziennej, a także dodatkową, charakterystyczną listwę LED-ową.

W tylnej części auta przeprojektowany został zderzak. Pojawił się także nowy kształt reflektorów tylnych z charakterystycznymi, czerwonymi kloszami na całej powierzchni i technologią LED. Ponadto nadwozie Yarisa będzie wyróżniało się od dotychczasowej wersji nowymi kolorami zewnętrznymi oraz szeroką ofertą nowych wzorów felg aluminiowych.

We wnętrzu pojazdu zagościły nowe materiały o miękkiej fakturze. Pojawiły się one nie tylko na całej desce rozdzielczej, ale także na wykończeniu drzwi. Dominującym elementem konsoli nadal jest charakterystyczny, miękki panel przebiegający przez całą jej szerokość. Od teraz będzie on dostępny w nowych wersjach kolorystycznych, w zależności od wersji wyposażeniowej. Po raz pierwszy w Yarisie pojawia się wykończenie czerwone lub brązowe. Nowy kształt otrzymały konsola centralna, osłona zegarów, nawiewów, elementy wykończenia drzwi. Skrócony został także drążek zmiany biegów oraz o 23 mm podniesiono panel centralny. Dzięki temu wygospodarowano miejsce na nowy schowek.

W Yarisie po face-liftingu Toyota zastosowała także nowy system multimedialny o nazwie Toyota Touch II. W porównaniu do poprzednika wyróżnia się on większym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali. Wśród funkcjonalności systemu znajduje się kamera cofania, pełna komunikacja Bluetooth oraz opcjonalna nawigacja satelitarna. Dzięki systemowi Toyota Touch II kierowca może zarządzać muzyką, wyświetlać zdjęcia i parametry spalania oraz sterować funkcjami samochodu za pomocą ekranu dotykowego.

Najbardziej istotne zmiany technologiczne zaszły w podwoziu i konstrukcji nowego Yarisa. Samo nadwozie otrzymało większą liczbę spawów, dzięki czemu znacznie wzrosła jego sztywność. Samochód otrzymał także sztywniejsze niż do tej pory stabilizatory, nowe amortyzatory i sprężyny, nową belkę skrętną, grubszą przegrodę grodziową i nowy system wspomagania układu kierowniczego. Uwagę poświęcono wyciszeniu komory silnika, wyciszeniu tunelu, uszczelnieniu pokrywy silnika oraz uszczelkom drzwi i lusterek. W konstrukcji pojawiły się także nowe wieszaki układu wydechowego i poduszki pod silnikiem.

Toyota Yaris jest jedynym przedstawicielem pojazdów miejskich, który wykorzystuje trzy rodzaje napędów. Klienci mogą wybierać spośród silników benzynowych (1.0 VVT-i o mocy 69 KM, 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM, dostępny także z automatyczną skrzynią biegów typu CVT), Diesla (1.4 D-4D o mocy 90 KM) oraz napędu hybrydowego (100 KM), wykorzystującego silnik benzynowy i elektryczny.

Ceny nowej Toyoty Yaris rozpoczynają się w Polsce od kwoty 39 900 zł. Debiut tego modelu zaplanowano w dniach 9-10 sierpnia 2014 roku.

Źródło: Toyota, Mototarget

  • Olga

    mam ogromny sentyment do starszej wersji yaris- mój pierwszy samochód; ale bardzo podoba mi się jej odświeżona wersja, jest bardziej z ‘pazurem’, a hybryda jest o wiele cichsza niż moja stara yaris na benzynę 😉

  • bandek

    Mojej żonie bardzo się spodobała nowa yariska i bierzemy pod uwagę własnie wersję hybrydową ze względu na mniejsze spalanie i większy komfort w jezdzie miejskiej.

  • xymon

    Nowa yariska jest wzorem wśród aut tej klasy. Ja zastanawiam sie nad wersją hybrydową. Umówiłem się na jazdę testową. Jezdził ktoś taką wersją??