PODZIEL SIĘ

Firma z Ingolstadt zanotowała jednak wzrost kosztów produkcji, a także odczuła efekty restrykcyjnych norm emisji dwutlenku węgla.

Od stycznia do czerwca sprzedano 869 355 samochodów marki Audi. Tym samym producent z Ingolstadt ustanowił nowy rekord, osiągając 26,7 mld euro przychodów ze sprzedaży i wynik operacyjny na poziomie 2,7 mld euro. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku przedsiębiorstwo zanotowało zysk operacyjny ze sprzedaży w wysokości dziesięciu procent, docierając tym samym do górnej granicy zakładanego przedziału zysków od ośmiu do dziesięciu procent. Audi do końca roku zamierza sprzedać znacznie powyżej 1,6 mln samochodów, pokonując tym samym ubiegłoroczny rekord.

W pierwszym półroczu 2013 roku koncern dostarczył klientom 780 467 samochodów marki Audi, co oznacza wzrost w stosunku do bieżącego roku o 11,4 procent. W ujęciu rocznym od stycznia producent sprzedał blisko 50 procent więcej egzemplarzy nowej rodziny A3. Wzrost sprzedaży łącznej o 10,1 procent wykazały też luksusowe limuzyny A6, A7, Q7 i A8.

Koszty produkcji koncernu Audi w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku zwiększyły się o 8,3 procent. Jest to efekt wzrostu wolumenu sprzedaży oraz wyższych nakładów na badania i prace rozwojowe nad nowymi rozwiązaniami technicznymi oraz produktami. Równocześnie wzrosły również koszty sprzedaży – do 2 419 mln euro z 2 284 mln euro w 2013 roku.

Axel Strotbek, członek Zarządu Audi AG ds. Finansów i Organizacji, podkreśla że firma świadomie przeznacza duże środki na inwestycje. Audi, pod koniec ubiegłego roku przyjęło największy program inwestycyjny w historii swojej firmy. Do 2018 roku na nowe modele, innowacje i stale powiększaną sieć produkcyjną wydanych zostanie blisko 22 mld euro. Od stycznia do marca 2014 Audi zainwestowało w działalność operacyjną 1 552, czyli o 25 procent więcej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim.

W 2014 roku koncern Audi zamierza zanotować wzrost we wszystkich regionach świata. Marka chce również umocnić swą czołową pozycję zarówno w Chinach, jak i w Europie. W zależności od koniunktury Audi również spodziewa się w 2014 roku wzrost przychodów ze sprzedaży.

Rozbudowa międzynarodowej infrastruktury produkcyjnej, rosnące nakłady na nowe modele i technologie, zwłaszcza w celu sprostania zaostrzonym na całym świecie normom emisji dwutlenku węgla, miały na początku tego roku niekorzystny wpływ na wyniki koncernu.

Źródło: Audi, Mototarget