PODZIEL SIĘ

Innowacyjny napęd nowego Mercedesa pomoże właścicielowi chronić środowisko, ale znacząco uszczupli jego portfel.

Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid dysponuje mocą 442 KM oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu zaledwie 5,2 s i może pokonać dystans do 33 km bez udziału jednostki spalinowej. Homologowane zużycie paliwa wynosi 2,8 l/100 km, co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 65 g/km. Ceny modelu startują od 499 000 PLN.

Hybrydowy napęd korzysta z benzynowego silnika V6 biturbo o pojemności 3 litrów (333 KM), motoru elektrycznego rozwijającego moc 115 KM, a także akumulatora litowo-jonowego, który można ładować z zewnętrznego źródła prądu.

Na co dzień prowadzenie S 500 Plug-in Hybrid nie różni się od jazdy każdym innym samochodem z automatyczną przekładnią. Za wybór idealnej strategii wykorzystania napędu odpowiada automatyczny system zarządzania energią, który bierze pod uwagę nie tylko stan naładowania akumulatora, ale i aktualne warunki drogowe oraz zaplanowaną trasę. Kierowca może także samodzielnie dobrać ustawienia napędu hybrydowego, korzystając z czterech dostępnych trybów jazdy i trzech programów skrzyni biegów. Tak zwany dotykowy pedał gazu informuje go o włączeniu jednostki spalinowej lub poprzez podwójny impuls wskazuje, kiedy warto zdjąć nogę z pedału, by aktywować tryb żeglowania lub rekuperacji. Przepływ energii na bieżąco można śledzić na panelu wskaźników oraz na ekranie centralnym.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/08/Mercedes-S500-Plug-in-Hybrid-wnętrze.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/08/Mercedes-S500-Plug-in-Hybrid-wnętrze.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid Wnętrze” align=”center” prettyphoto=”true”]Wyposażenie standardowe S 500 Plug-in Hybrid obejmuje rozbudowaną funkcję wstępnej wentylacji. Pozwala ona z wyprzedzeniem zaprogramować pożądaną temperaturę powietrza w kabinie, na przykład za pośrednictwem aplikacji Mercedes connect me. Za wentylację odpowiada napędzany elektrycznie kompresor chłodniczy oraz elektryczne ogrzewanie. Swoim działaniem funkcja obejmuje nie tylko regulację temperatury we wnętrzu, ale i uruchomienie podgrzewania foteli, kierownicy oraz podłokietników w drzwiach lub wentylacji siedzeń (zależnie od wyposażenia danego egzemplarza). Auto jest dostępne wyłącznie z długim rozstawem osi.

Źródło: Mercedes-Benz, Mototarget