PODZIEL SIĘ

Zlot MotoClassic Wrocław 2014 dobiegł końca. Sprawdź naszą relację z obszerną galerią zdjęć.

wiedzający mogli podziwiać ponad 300 pojazdów wśród których najstarszy został wyprodukowany przed pierwszą wojną światową. Na spotkanie przy podwrocławskim zamku Topacz przybyły załogi nie tylko z Polski, ale i zza granicy. Organizator przez trzy dni przewidział dla uczestników wiele atrakcji m.in. test sprawnościowy dla klasyków oraz konkurs na najpiękniejsze auto zlotu.

Zlot zabytkowych samochodów trwał od 15 do 17 sierpnia. Pierwszego dnia najpiękniejsze auta zlotu można było podziwiać w centrum stolicy Dolnego Śląska. Popołudniu bowiem wyruszyły one z zamku Topacz w stronę Opery Wrocławskiej. Stamtąd kolumna przemieściła się na rynek, a następnie na plac pod Halą Stulecia.

W kolejnych dwóch dniach impreza miała miejsce już w kompleksie zamku Topacz. Tam można było podziwiać wszystkie samochody zgromadzone na zlocie. Ekspozycję podzielono na dwie kategorie – auta wyprodukowane przed oraz po roku 1960. Wśród oldtaimerów można było znaleźć modele takich marek jak Ford, Auto Union, Pacard, BMW, Citroen, Fiat, Mercedes, Bugatti czy Cadillac. Znacząco przewagę miały tzw. Youngtimery, wśród których wydzielono sektor krajów demokracji ludowej. Poza tak oczywistymi egzemplarzami jak Polonez, Fiat 125p czy Maluch, znaleźć można było o wiele rzadsze auta. Przykładem był świetnie odrestaurowany Mikrus, czy duży Fiat z nadwoziem typu pick-up. Pojawił się również Żuk w wersji Lux. Wśród samochodów spoza tzw. demoludów można było znaleźć zabytkowe Mercedesy, Volkswageny Karmann Ghia, Porsche z lat 60-tych, Fordy Mustangi, RollsRoyce, Alfy Romeo, Jaguary, Lotusa, Corvette, Honde Civic, czy Toyote Corolle.

Organizator przygotował wiele atrakcji na zlot samochodów zabytkowych. Każda z osób, która prezentowała swoje auto na zlocie mogła sprawdzić jego oraz swoje możliwości na specjalnie przygotowanym torze. Przejazd obejmował dwa okrążenia, a zwycięzcą był samochód, który uzyskał dwa najbardziej zbliżone do siebie czasy. Druga konkurencja to wybór najpiękniejszego auta zlotu. O zwycięstwie nie decydował sam samochód. Jury oceniało również przebranie załogi, które miało być dopasowane do epoki z której auto pochodzi.

Wśród innych atrakcji należy wymienić zawody MotoClassic RC CUP, czyli zawody modeli zdalnie sterowanych, plenerowe koncerty, wystawę poświęconą Rajdowi Dakar z odbudowanym Starem Jerzego Mazura (uczestnika rajdu w 1988 roku) oraz pokazy grup rekonstrukcyjnych.

Zlot zabytkowych samochodów to też nowości?

Okazuje się, że zlot samochodów zabytkowych nie tylko stare auta. Widzowie mogli również podziwiać kilka rynkowych nowości ze świata motoryzacji. Pojawiły się takie modele jak Alfa Romeo 4C Competizione, Mercedes G63 AMG 6×6 czy nowy Mini Cooper. Gościem specjalnym był Krzysztof Hołowczyc, któremu jednak nie udało się dotrzeć. Prowadzącym wydarzenie był Krzysztof Ibisz.