PODZIEL SIĘ

Zaprojektowany w Szwecji i tam produkowany. Takie będzie najnowsze XC90.

Nie da się ukryć, że Volvo pokłada ogromne nadzieje w modelu XC90. To najważniejszy projekt w ramach ogromnego programu modernizacji firmy wartego 11 miliardów dolarów. – Wprowadzając na rynek XC90, jednocześnie wkraczamy w zupełnie nową erę dla Volvo. Samochód ten wyznacza drogę, którą w przyszłości podążą modele z portfolio naszego koncernu – podkreśla Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars Group. Wychodzi więc na to, że każdy kolejny model szwedzkiego producenta, będzie mocno inspirowany sylwetką flagowego modelu marki XC90. Wraz z pojawieniem się XC90, Volvo zmodernizował nawet logotyp, którego strzałka wpasowuje się w linię przecinającą z ukosa atrapę chłodnicy.

W oczy rzuca się z kolei masywny przód auta. Grill przypomina bardziej prostą konstrukcję auto sprzed kilkudziesięciu lat, brakuje mu łagodnego połączenia z maską, co zwykle pozytywnie wpływa na właściwości aerodynamiczne auta. Jednak w przypadku tak wielkiego auta jakim jest XC90, może się podobać. Samochód sprawia bowiem wrażenie masywnego pojazdu. Ponadto światła zostały zamontowane w kształcie litery T. Detal? Niby tak, ale również wygląda dość intrygująco.

Nowe Volvo XC90 jest większe od swojego poprzednika. 495 cm długości i rozstaw osi 298,4 cm przekłada się na większą przestrzeń w kabinie. Samochód ma trzy rzędy pełnowymiarowych, oddzielnych siedzeń. Auto ma ponad dwa metry szerokości (201 cm – bez lusterek). Prześwit podwozia wynosi niemal 24 cm, a nawet 28 cm – podczas wolnej jazdy terenowej, jeśli samochód wyposażony jest w opcjonalny układ regulowania wysokości zawieszenia. Ma to jednak swoje minusy. Całość waży ponad dwie tony!

Volvo XC90 – pod maską tylko dwa litry?

Jak podkreśla producent, klienci będą mogli wyposażyć swoje auto wyłącznie w czterocylindrowe silniki o pojemności dwóch litrów. Przez pierwszych kilka miesięcy sprzedaży Volvo XC90 będzie dostępne w dwóch wersjach: D5 AWD 225 KM oraz T6 AWD 320 KM. Następnie do oferty dołączą pozostałe odmiany, w tym przednionapędowy Diesel D4 190 KM, benzynowy T5 254 KM oraz hybrydowy T8 o mocy niemal 400 KM. XC90 z silnikiem D5 (470 Nm) będzie przyspieszał do 100 km/h w 7,8 sek. Prędkość maksymalna samochodu wyniesie 220 km/h, a deklarowane spalanie średnie ma wynieść 5,8 l ropy na 100 km. Z silnikiem T6 (400 Nm) sprint do setki potrwa 6,9 sek., a w wersji hybrydowej jeszcze o sekundę mniej! Z kolei w wersjach AWD znajdzie się układ Haldex piątej generacji. Wszystkie auta XC90 będą dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Cena Volvo XC90

Nowe Volvo XC90 nie będzie występowało w podstawowej wersji wyposażenia Base. Najtańszym modelem w gamie ma być przednionapędowy XC90 D4 z ośmiostopniowym automatem wyceniony na 239 900 zł. Najdroższą będzie z kolei limitowana seria First Edition, której powstać ma tylko 1927 sztuk. W Polsce XC90 D5 AWD First Edition będzie dostępny za 408 000 zł.

[minigallery ids=”7156″ prettyphoto=”true”]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNajwiększy tor do testów bezpieczeństwa na świecie otwarty
Następny artykułNajbardziej ekonomiczny sedan klasy premium
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.