PODZIEL SIĘ

Auto zadebiutuje 2 października na salonie w Paryżu, ale producent już teraz zdradził szczegóły nowego modelu.

Stylizacja nadwozia jest dziełem studia projektowego Kia Namyang w Korei, wspomaganego przez designerów firmowych atelier we Frankfurcie oraz Irvine w Kalifornii. Model nowej generacji jest przede wszystkim większy od poprzednika. Długość wzrosła o 95 mm (do 4780 mm), a szerokość o 5 mm (do 1890 mm), przy czym wysokość zmalała o 15 mm (do 1685 mm). Powiększenie wymiarów zewnętrznych oraz wydłużenie rozstawu osi o 80 mm (do 2780 mm) pozwoliło wygospodarować dodatkową przestrzeń w kabinie.

Nowa Kia Sorento, dostępna w wersji 5- lub 7-miejscowej. Wyposażono ją w dzieloną i składaną  w proporcji 40/20/40 kanapę tylną z podwyższonym i składanym podłokietnikiem środkowym. Siedzenia drugiego rzędu wersji 7-miejscowej odchylane są do przodu przy pomocy dwóch dźwigienek na skraju przedziału ładunkowego.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/08/Nowa-Kia-Sorento-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/08/Nowa-Kia-Sorento-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Nowa Kia Sorento” align=”center” prettyphoto=”true”]

W Sorento trzeciej generacji pojawi się kilka nowych rozwiązań funkcjonalnych, służących zwiększeniu wygody i przyjemności użytkowania. W zależności od rynku sprzedaży, opcjonalnie dostępny będzie układ podglądu otoczenia pojazdu podczas parkowania Around-View Monitor oraz Smart Power Gate. System ten otwiera automatycznie tylną klapę nadwozia w momencie wykrycia bezpośredniej bliskości elektronicznego kluczyka ułatwiając załadunek toreb zakupowych czy innych nieporęcznych przedmiotów wprost do bagażnika.

Zależnie od rynku sprzedaży nowa Kia Sorento oferowana będzie z pięcioma jednostkami napędowymi o mocy od 172 do 270 KM: 2,4-litrowym silnikiem benzynowym GDI (bezpośredni wtrysk paliwa), 2,4 i 3,3-litrowym silnikiem benzynowym MPI (wielopunktowy wtrysk paliwa) oraz dwoma zmodernizowanymi turbodieslami serii R o pojemności 2,0 i 2,2 litra. Oferta na rynki Europy obejmować będzie jednak tylko 2,4-litrowy silnik benzynowy GDI oraz 2,2-litrowy turbodiesel, który według prognoz – stanowić będzie najczęściej wybieraną jednostkę napędową.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/08/Nowa-Kia-Sorento-wnętrze.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/08/Nowa-Kia-Sorento-wnętrze.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Nowa Kia Sorento – wnętrze” align=”center” prettyphoto=”true”]

Nabywca nowej Kii Sorento spotka się również z bogatą ofertą technologii bezpieczeństwa czynnego. Będą to dostępne opcjonalnie lub seryjnie systemy: ASCC (inteligentny tempomat adaptacyjny), LDWS (akustyczny system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu bez kierunkowskazów), FCW (system ostrzegania o nadmiernym zbliżeniu do pojazdu poprzedzającego), BSD (wykrywanie martwych pół widzenia kierowcy), LCA (asystent zmiany pasa ruchu), RCTA (detektor ruchu innych pojazdów w miejscach parkowania) oraz SLIF (informacje w zestawie wskaźników o ewentualnym przekroczeniu limitu prędkości w oparciu o odczyt video znaków drogowych).

Źródło: Kia, Mototarget