PODZIEL SIĘ

Okazało się, że model koncepcyjny Discovery Sport był niemal identyczny jak jego seryjna wersja. Zobaczcie najnowsze zdjęcia.

Dziś ma miejsce premiera nowego modelu Land Rover Discovery Sport, którego debiut w salonach sprzedaży przewidziano na początek 2015 roku. Nowy Land Rover Discovery Sport stylistycznie widać, że nawiązuje do innych modeli Land Rovera. Jednak w przypadku Discovery Sport, pozostał charakterystyczny układ słupka C. Nowością jest też rezygnacja z napisu Land Rover nad przednim grillem. Teraz widnieją tam tylko literki układające się w słowo Discovery. Cała bryła auta nabrała też nieco więcej sportowego wyglądu. To nie jest już ten sam, toporny i kwadratowy Discovery, którego znamy sprzed lat. Czy to dobrze? Land Rover zapowiadał wcześniej, że podczas konstruowania najnowszych modeli marki, za każdym razem pytał swoich konsumentów o zdanie. Wygląda na to, że ci chcą odświeżonego Discovery.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Land-Rover-Discovery-Sport-004.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Land-Rover-Discovery-Sport-004.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Land Rover Discovery Sport – środek” align=”right” prettyphoto=”true”]W środku z kolei jest nieco bardziej konserwatywnie. Deska rozdzielacza ma dość proste linie. Nie przytłacza też liczba przycisków, czy niepotrzebnych krzywizn. Wszystko zdaje się być dobrze poukładane. Przynajmniej tutaj Land Rover zostawił trochę surowych nawiązań do tradycji marki. Niemniej jednak, Discovery Sport ma być bardziej luksusowym SUV-em niż terenówką.

Z ciekawostek warto wspomnieć, że w środku jest miejsce nie dla pięciu, a siedmiu osób. Wszystko dzięki trzeciemu rzędowi siedzeń. W tej chwili domyśleć się jedynie możemy, że trzeci rząd stanowić będzie element dodatkowego wyposażenia. Ponadto dla wygody pasażerów w środku jest aż sześć wejść USB do ładowania różnego rodzaju elektronicznych gadżetów. Po dwa wejścia na każdy rząd siedzeń. Land Rover zapowiada również, że we wnętrzu jest sporo miejsca – zdecydowanie więcej niż w poprzednim modelu.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Land-Rover-Discovery-Sport-006.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Land-Rover-Discovery-Sport-006.jpg” target=”_self” width=”640″ height=”” alt=”Land Rover Discovery Sport – siedzenia” align=”center” prettyphoto=”true”]

Oczywiście jak to na Land Rovera przystało, auto nie będzie pozbawione elementów wspomagających jazdę w terenie. Po pierwsze Discovery Sport ma większy prześwit od czwartej generacji Land Rovera Discovery. Ten wynosi 212 mm. Do tego auto ma również elektroniczny system Terrain Response ułatwiający między innymi podjazd i zjazd z górki.

Land Rover Discovery Sport – silnik

Klienci w salonie dostaną wybór pomiędzy dwoma jednostkami 4-cylindrowymi. Oczywiście z turbodoładowaniem, zarówno w wersji benzynowej jak i diesla. Pierwszy motor ma mieć pojemność 2 litrów i moc 240 KM. Jest to ta sama jednostka, którą można spotkać w Range Roverze Evoque. Turbodiesel ma mieć z kolei pojemność 2.2-litra. Obie jednostki można wyposażyć zarówno w automatyczną skrzynię z dziewięcioma przełożeniami, jak i sześciobiegowego manuala.

W przyszłym roku zapowiada się więc na ciekawą rywalizację w segmencie luksusowych SUV-ów. Land Rover Discovery Sport nie będzie miał łatwo. Konkurencja w postaci Audi Q5, czy znakomitej Mazdy CX-5, mogą naprawdę sporo namieszać w planach brytyjskiego producenta. Na horyzoncie jest też nowe Volvo XC90, z którym z kolei szwedzki koncern wiąże spore nadzieje.

Nowy Land Rover Discovery Sport – zdjęcia:

[minigallery ids=”7278″ prettyphoto=”true”]