PODZIEL SIĘ

Z zewnątrz nowe A6 jest niemal identyczne jak wersja, która weszła na rynek w 2011 roku. Niemiecki producent twierdzi jednak, że największe różnice widać w silnikach i skrzyni biegów.

Wiele rozwiązań technicznych wyznacza nowe standardy. Są wśród nich m.in.: lekka karoseria w dużej mierze wykorzystująca aluminiowe komponenty, mocne i bardzo wydajne silniki, sportowe podwozie, zaawansowane systemy multimedialne oraz rozbudowane układy wsparcia kierowcy – podkreśla zachodzące zmiany w modelu po faceliftingu prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Dzięki temu zmniejszona została waga auta o ponad 100 kilogramów. Jak twierdzi producent, nowe Audi A6 z silnikiem 1,8 TFSI waży 1535 kilogramów. Ponadto karoseria lepiej tłumi drgania, a poziom hałasu dobiegającego do uszu kierowcy i pasażerów jest bardzo niski.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/audi.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/audi.jpg” target=”_self” width=”640″ height=”” alt=”Audi A6 z 2011 roku” align=”center” prettyphoto=”true”]
Na zdjęciu Audi A6 w wersji z 2011 roku.

W nowym modelu Audi A6 i w A6 Avant, wybierać można chociażby spośród trzech silników benzynowych TFSI o mocy od 140 kW (190 KM) do 245 kW (333 KM) oraz pięciu jednostek TDI, których moc sięga od 110 kW (150 KM) do 240 kW (326 KM). Wszystkie spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6, a ich współczynnik emisji CO2 obniżyły się o 22 procent. Jednostka 1.8 TFSI w połączeniu z całkowicie nową automatyczną skrzynią biegów S tronic, na 100 km zużywa średnio 5,7 litra paliwa (133 g CO2 na km). Natomiast silnik 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) charakteryzuje się niskim spalaniem, rzędu 4,2 litra paliwa na 100 km (109 g CO2 na km).

Najbardziej zaawansowaną jednostkę benzynową – 3.0 TFSI, gruntownie przebudowano. Konstruktorzy silników ulepszyli też szereg aspektów związanych z pracą i użytkowaniem jednostki wysokoprężnej 3.0 TDI clean diesel, w obu jej wersjach – zarówno tej o mocy 160 kW (218 KM), jak i w wersji silniejszej: 200 KW (272 KM). 3.0 TDI clean diesel biturbo ma moc 235 kW (320 KM). Jego wzmocniona wersja, 240 kW (326 KM), dzięki funkcji dodatkowego przyspieszenia (boost) może osiągnąć moc nawet do 255 kW (346 KM).

Wysokiej mocy jednostki wysokoprężne współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Wszystkie inne – z nowo zaprojektowaną, wyjątkowo lekką i charakteryzującą się niskim tarciem manualną przekładnią sześciobiegową lub siedmiostopniową, automatyczną skrzynią S tronic. W wariantach z napędem na przednią oś, dwusprzęgłowa, zaprojektowana od podstaw automatyczna skrzynia, zastąpiła przekładnię multitronic. Stały napęd na cztery koła quattro w modelach o mocy powyżej 200 kW (272 km) można wyposażyć w sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób przekazujący moment napędowy na koła osi tylnej.

Jak Wam się podoba nowe Audi A6? Poniżej galeria zdjęć najnowszej wersji po faceliftingu:

[minigallery ids=”7351″ prettyphoto=”true”]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułInfiniti Q80 – japońska inspiracja na czterodrzwiowe coupe
Następny artykułNowa Mazda 3 MPS na rynku dopiero za 2 lata
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.