PODZIEL SIĘ

Auto pokazano z dużym rozmachem. Dzień wcześniej pojawiło się nawet na niebie brytyjskiej stolicy. Oto jak wygląda nowe dzieło koncernu.

W poniedziałek w Londynie odbyło się uroczyste odsłonięcie nowego Jaguara XE. Auto zostało zaprezentowane w wielką pompą w Earls Court. Całe wydarzenie poprowadził aktor John Hannah, a wystąpiły m.in. Emile Sande oraz Kaiser Eliza Doolittle. Relacja z imprezy, na którą zaproszono VIPów i dziennikarzy była również transmitowana on-line i kosztowała łącznie 4 miliony funtów. O rozmachu świadczyło również pojawienie się samochodu wieczorem dzień wcześniej nad Londynem. Na niebie widać było helikopter, który transportował platformę z nieosłoniętym samochodem. samochodem.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Jaguar-XE-1.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Jaguar-XE-1.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Jaguar XE na Londynem” align=”center” prettyphoto=”true”]

Jaguar XE to druga próba brytyjskiego producenta wejścia na rynek klasy średniej. Poprzednio marka próbowała pokonać konkurencję modelem X-type, częściowo opartym na Fordzie Mondeo. Nie da się ukryć, że jest z kim walczyć. Potencjalnymi rywalami są konstrukcje niemieckie, czyli Audi A4, BMW serii 3 oraz Mercedes klasy C. Segment premium klasy średniej jest bardzo intratny dla producentów. Obecne wcielenie serii 3, jest najlepiej sprzedającą się trójką w historii.

Nowy Jaguar jest wykonany w znacznej części z aluminium. Pod maską znajdą się silniki z nowej linii Ingenium. Najsłabsza jednostka będzie miała 2 litry pojemności, cztery cylindry i 163 KM. Produkcją jej aluminiowej konstrukcji zajmie się fabryka w Wolverhampton. Wśród mocniejszych wersji znajdzie się 3-litrowa V6 o mocy 340 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Przyspieszenie 0-100 KM/H ma trwać 5,1 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 KM/H. Model z tym silnikiem otrzyma oznaczenie XE-S. Na poniedziałkowej prezentacji światło dzienne ujrzała właśnie ta wersja. Pełny zakres danych na temat modelu zostanie pokazany na targach motoryzacyjnych w Paryżu 2 października.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Jaguar-XE-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Jaguar-XE-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Jaguar XE-S” align=”center” prettyphoto=”true”]

Jaguar zapowiadał również pojawienie się wersji posiadającej silnik V8 i mocy około 490 KM. Jaguar XE SVR zostanie wyposażony w większe hamulce, sztywniejsze i niższe zawieszenie. Dodatkowo pojawi się również elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Standardem będzie też aktywny układ wydechowy oraz sportowe elementy nadwozia ze zmodyfikowanym przednim zderzakiem, nową osłoną chłodnicy, tylnym zderzakiem z dyfuzorem i zintegrowanymi końcówkami wydechu oraz większymi kołami.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Jaguar-XE-4.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Jaguar-XE-4.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Jaguar XE” align=”center” prettyphoto=”true”]

We wnętrzu nowy model brytyjskiego producenta otrzyma system InControl Infotainment z 8-calowym ekranem dotykowym. System zarządza wszystkimi funkcjami samochodu oraz posiada możliwość sterowania głosem. Z kolei Jaguar InControl Remote umożliwia użytkownikom telefonów z systemem iOS oraz Android pozostawać w stałym kontakcie z samochodem niezależnie od jego aktualnej pozycji. Rozwiązanie to umożliwi zdalne sterowanie wieloma funkcjami pokładowymi m.in. systemem klimatyzacji czy też otwieraniem i zamykaniem drzwi, a nawet zdalnym uruchamianiem silnika.

Kolejne rozwiązanie to technologia Jaguar InControl Apps dająca możliwość kontrolowania aplikacji zainstalowanych na smartfonie wprost z wbudowanego systemu InControl. Kierowca może zarezerwować hotel czy znaleźć miejsce parkingowe. Wszystko zależy od tego, jakie aplikacje zainstaluje na swoim smartfonie. XE posiada również wbudowany Wi-Fi hotspot umożliwiający podłączenie wielu urządzeń jednocześnie.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Jaguar-XE-5.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Jaguar-XE-5.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Wnętrze Jaguara XE” align=”center” prettyphoto=”true”]

System InControl połączony jest z całym zestawem rozwiązań ułatwiających kierowcy prowadzenie pojazdu. Jednym z nich jest laserowy system head-up display odpowiadający za wyświetlanie kolorowych informacji – takich jak wskazówki nawigacyjne czy informację o prędkości – wprost na szybie przed oczami kierowcy.

Według najnowszych doniesień nowy Jaguar XE trafi do brytyjskich salonów wiosną przyszłego roku i będzie kosztował około 27 tysięcy funtów.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Jaguar-XE-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Jaguar-XE-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Jaguar XE” align=”center” prettyphoto=”true”]

Źródło: Motoday, Jaguar, Mototarget