PODZIEL SIĘ

Auto powstało na bazie nowego Mini trzeciej generacji. To pierwsza taka wersja w historii marki.

Mini kontynuuje ekspansję modelową. Marka znowu poszerzyła swoje portfolio tym razem dodając pięciodrzwiowego hatchbacka. Nowa generacja nie należy do najmniejszych. Mimo tego 5-drzwiowe Mini ma o 72 mm większy rozstaw osi oraz jest o 161 mm dłuższa niż wersja 3-drzwiowa.

W tylnej części zmieszczą się trzy osoby. Wygospodarowano tam 15 mm więcej miejsca na wysokość oraz 61 mm na szerokość. Bagażnik nadal nie jest zbyt duży. Jego pojemność to 278 litrów (o 67 więcej niż w wersji 3-drzwiowej). Zwiększyć przestrzeń bagażową można poprzez złożenie tylnej kanapy, która zbudowana jest w proporcji 60:40. Wówczas pojemność transportowa wzrasta do 941 litrów.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Mini-5d-4.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Mini-5d-4.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”5-drzwiowe Mini – bagażnik” align=”right” prettyphoto=”true”]

Producent zapewnia, że średnie spalanie w zależności od wersji silnikowej znajdzie się w zakresie od 3,5-5,9 l/100 km. Do wyboru będzie 6 silników wyposażonych w technologię Mini TwinPower Turbo: cztery jednostki 3-cylindrowe i dwie 4-cylindrowe.

Silniki benzynowe o trzech cylindrach mają moc 102 (Mini One 5D) lub 136 KM (Mini Cooper 5D). Z kolei jednostka benzynowa o czterech cylindrach będzie dysponować mocą 192 KM (Mini Cooper S 5D). Wśród dieseli znajdziemy 3-cylindrową jednostkę o mocy 95 KM (Mini One D 5D) oraz 116 KM (Mini Cooper D 5D), zaś Mini Cooper SD 5D wyposażony będzie jako pierwszy w palecie w nowy, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2 litrów i mocy 170 KM. Wszystkie warianty silnikowe spełniają normę czystości spalin Euro 6.

Do wyboru są nowe 6-biegowe skrzynie, zarówno manualne, jak i automatyczne Steptronic. Aby auto lepiej się prowadziło opcjonalnie można zakupić adaptacyjne amortyzatory w ramach systemu Dynamic Damper Control (DDC), w którym kierowca może dowolnie wybierać typy zachowań auta w zakresie dynamiki jazdy i komfortu.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Mini-5d-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Mini-5d-3.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”5-drzwiowe Mini” align=”left” prettyphoto=”true”]

5-drzwiowe Mini korzysta ze standardów wprowadzonych wraz z nowym modelem Mini. Nowy kokpit oraz koncepcja obsługowa mogą być uzupełnione przez komputer pokładowy z nawigacją i ekranem nawet o przekątnej 8,8 cala w konsoli środkowej oraz przez sterownik Mini Controller z gładzikiem dotykowym na pokrętle. Opcjonalny pierścień świetlny LED wokół centralnego instrumentu dostarcza informacji o warunkach jazdy i wielu funkcjach aktywowanych przez kierowcę. Wśród innych elementów wyposażenia znajdziemy lampy główne diodowe LED, diodowe światła przeciwmgielne, oświetlenie ambientowe i dostęp bezkluczykowy Comfort Access. Paleta systemów wsparcia kierowcy obejmuje wyświetlacz przezierny Head-Up Display, zamontowany nad kolumną kierowniczą. Dostępny jest również system ostrzegania o ryzyku kolizji lub najechania pieszego z funkcją awaryjnego hamowania wstępnego, asystent świateł drogowych, system rozpoznawania znaków drogowych, asystent parkowania i kamera cofania.

Opcja Mini Connected XL Journey Mate pomaga kierowcy planować podróże oraz dostarcza odpowiednich informacji na temat atrakcji po drodze. Z samochodem można zintegrować mnóstwo dodatkowych funkcji za pomocą sieci społecznościowych i aplikacji z zakresu multimediów i infotainment, dostępnych obecnie dla smartfonów zarówno typu Apple iOS, jak i Android.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Mini-5d-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Mini-5d-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”5-drzwiowe Mini” align=”center” prettyphoto=”true”]

Źródło: BMW, Motoday, Mototarget