PODZIEL SIĘ

Nielakierowane zderzaki oraz brezentowy dach. Oto najważniejsze zmiany.

Opel Adam Rocks uzupełnia gamę tego miejskiego auta. Elementem wyróżniającym są biegnące wokół całego nadwozia ochronne nakładki w kolorze antracytu. Całości wizerunku dopełniają srebrne osłony podwozia z przodu i z tyłu oraz montowana standardowo, chromowana końcówka wydechu. Wraz z wersją Rocks w ofercie pojawią się nowe kolory lakieru, takie jak jaskrawożółty Goldbusters, a także szeroki wybór wzorów dachu. Dalszą indywidualizację kabiny tego miniaturowego miejskiego samochodu umożliwiają nowe kolory, opcje wykończenia drzwi.

Co ciekawe, auto ma standardowo montowany odsuwany brezentowy dach Swing Top. Aby poczuć niebo nad głową wystarczy tylko 5 sekund. Można to zrobić również w ruchu, nawet przy prędkości 140 km/h.

Adam Rocks jest wyposażony w IntelliLink, czyli system multimedialny Opla, oferujący dostęp do multimediów i aplikacji. Umożliwia on integrację smartfonów z systemem Android lub Apple iOS z urządzeniami wewnątrz samochodu. Co więcej, za pomocą poleceń głosowych systemu Siri Eyes Free może zażądać odczytania wiadomości tekstowych przez syntezator mowy bądź podyktować SMS czy mail bez odrywania rąk od kierownicy i wzroku od drogi. W stojącym pojeździe na siedmiocalowym dotykowym ekranie można wyświetlać pokazy zdjęć lub filmy.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Opel-Adam-Rocks-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Opel-Adam-Rocks-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Opel Adam Rocks – wnętrze” align=”center” prettyphoto=”true”]

Wraz z modelem Opel Adam Rocks na rynku pojawi się nowo opracowana jednostka napędowa. Oprócz znanych już wolnossących silników benzynowych o pojemności 1.2 i 1.4 litra, o mocy od 70 KM do 100 KM, Opel zaoferuje zupełnie nową jednostkę 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo. Ten trzycylindrowy silnik, wykonany w całości z aluminium, dysponuje mocą 90 KM, a w najmocniejszej wersji nawet 115 KM. Silnikom czterocylindrowym towarzyszą pięciobiegowe przekładnie manualne, zaś obie odmiany turbodoładowanej jednostki o pojemności 1 litra są oferowane z kompaktowymi i lekkimi manualnymi przekładniami sześciobiegowymi.

Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 180 km/h (90 KM) lub 196 km/h (115 KM), a przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje odpowiednio 11,9 lub 9,9 sekundy. Obydwie wersje dysponują solidnym zapasem momentu obrotowego: 170 Nm już od 1800 obr./min.

W silniku zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania: wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa, zmienne fazy rozrządu, odłączaną pompę cieczy chłodzącej, kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą cylindrów oraz jednowlotową turbosprężarkę. Dzięki temu jednostka 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo zużywa zaledwie 4,5 litra (90 KM) lub 5,1 litra (115 KM) benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Standardowo montowany jest system Start/Stop.

Zawieszenie Opla Adam Rocks to kolumny McPhersona na ramie pomocniczej z przodu oraz belkę skrętną z tyłu. Terenowy charakter wersji podkreślono podwyższeniem zawieszenia o 15 mm. Auto dysponuje prześwitem około 14 centymetrów. Modyfikacje dotyczą amortyzatorów i sprężyn, geometrii tylnego zawieszenia oraz charakterystyki układu kierowniczego. Szerszy jest także rozstaw przednich i tylnych kół (odpowiednio 1472 i 1464 mm). Rozstaw osi wynosi 2311 mm.

Adam Rocks, podobnie jak pozostałe wersje, jest produkowany w fabryce Opla w Eisenach w Niemczech.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Opel-Adam-Rocks-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Opel-Adam-Rocks-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Opel Adam Rocks” align=”center” prettyphoto=”true”]

Źródło: Opel, Motoday, Mototarget