PODZIEL SIĘ

Producenci wprowadzając nowy model na rynek zawsze próbują się czymś wyróżnić. Dotyczy to najczęściej osiągów, ekologii, spalania oraz designu. I to właśnie ten ostatni czynnik sprawia, że próba bycia innowacyjnym przeradza się w mniejszy lub większy problem.

Oczywiście, jak to mówią, wygląd to kwestia gustu, ale są samochody, które generalnie nie budzą sympatii tym jak wyglądają wśród większości ludzi. Często również to co nie podoba się w jednej części świata, w drugiej może być uznawane za sukces, dlatego też zamiast nazywać auta brzydkimi, skupimy się na tych, które budzą największe kontrowersje. Zatem zapraszamy do subiektywnego rankingu. Oto 10 najbrzydszych samochodów ostatnich 20 lat.

10. Aston Martin Cygnet (2010-2013)

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Aston-Martin-Cygnet.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Aston-Martin-Cygnet.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Aston Martin Cygnet” align=”center” prettyphoto=”true”]
Dziesiątkę otwiera produkcja brytyjskiego Astona Martina. O ile marka uważana jest za szlachetną, to samochód bynajmniej taki nie jest. Auto jest przeróbką Toyoty IQ i było przeznaczone tylko dla dotychczasowych klientów marki. Charakteryzowało się lepszym wyposażeniem oraz, jak twierdzi producent, sportowym zacięciem. Jednakże nawiązania stylistyczne do innych modeli marki (DB9, DBS) dobrze nie współgrają z bryłą samochodu. Wnętrze, pod tym względem, również zawodzi.

9. BMW serii 7 E65 (2001-2008)

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/BMW-serii-7-E65.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/BMW-serii-7-E65.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”BMW serii 7 E65″ align=”center” prettyphoto=”true”]
Jak przystało na markę pochodzącą z Bawarii, seria 7 E65 nie była tania. Za ceną nie szedł jednak ciekawy wygląd, który od początku był uznawany za kontrowersyjny. Problemy z designem dotyczył również innych modeli marki z podobnych lat produkcji. Szeroko dyskutowany był wygląd m.in. serii 6, czyli luksusowego coupe. Wówczas szefem projektowania w koncernie był Chris Bangle. Po latach gdy sylwetka limuzyny się nieco opatrzyła nie razi już tak w oczy, jednakże nadal często jest krytykowana.

8. Lexus SC (2001-2010)

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Lexus-SC.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Lexus-SC.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Lexus SC” align=”center” prettyphoto=”true”]
Na ósmym miejscu znalazł się Lexus. Był to drugi model z oznaczeniem SC i zarazem pierwsze coupe-cabrio japońskiego producenta. W założeniu miało to być auto luksusowe przeznaczone w dużej mierze na rynek europejski. W celu wykonania projektu udano się na lazurowe wybrzeże poszukując inspiracji. Jak widać nie za bardzo to wyszło. Przez jeden z brytyjskich programów motoryzacyjnych auto to zostało uznane za najgorszy samochód świata.

7. Ssangyong Rodius (2004-nadal)

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Ssangyong-Rodius.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Ssangyong-Rodius.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Ssangyong Rodius” align=”center” prettyphoto=”true”]
Duży van pochodzący z Korei. Został zaprojektowany przez Kena Greenley’a byłego szefa Królewskiej Akademii Sztuki w Londynie. Jak widać dziedzictwo brytyjskie nie wpłynęło dobrze na wygląd Rodiusa. Z pewnością o wiele lepsze wrażenie robiłoby z nieco większymi kołami. W Korei auto było dostępne nawet w wersji 9 i 11 osobowej.

6. Renault Koleos (2008-nadal)

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Renault-Koleos.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Renault-Koleos.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Renault Koleos” align=”center” prettyphoto=”true”]
Oto próba francuskiego producenta wejścia na rynek samochodów typu SUV. Patrząc na to auto można jednak odnieść wrażenie, że coś poszło nie tak. Nie ma się jednak co dziwić, gdyż Renault zawsze słynęło w kontrowersyjnej stylistyki zaczynając od modelu Megane poprzedniej generacji. W 2011 roku Koleos przeszedł facelifing. Zamontowano nowy zderzak i światła, co nieznacznie poprawiło sytuację. Nie zmieniły się natomiast proporcje samochodu.

5. Fiat Multipla (1998-2004)

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/fiat-multipla.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/fiat-multipla.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Fiat Multipla” align=”center” prettyphoto=”true”]
Czołową piątkę otwiera przedstawiciel włoskiej motoryzacji. Auto przestronne, ale zbudowane na płycie podłogowej Fiata Bravo. Z przodu rzuca się w oczy fałda znajdująca się pod szybą. Z tyłu natomiast bryła podobna jest nieco do klocka. Wnętrze było równie kontrowersyjne. Nie chodzi tylko o wygląd deski rozdzielczej, ale i układ foteli. Samochód jest sześcioosobowy przy dwóch rzędach siedzeń. Oznacza to, że z przodu mogą podróżować aż trzy osoby. Taki układ nie oznacza jednak, że auto musi być brzydkie. Honda swoim modelem FR-V udowodniła, że tego typu samochód może dobrze wyglądać.

4. Subaru Tribeca (2005-2007)

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Subaru-Tribeca.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Subaru-Tribeca.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Subaru Tribeca” align=”center” prettyphoto=”true”]
Auto wygląda strasznie ociężale, a do tego z przodu przypomina świnkę. Nie ma się zatem co dziwić, że samochód się kiepsko sprzedawał. Szybko (po dwóch latach w 2007 roku) wprowadzono model po faceliftingu w którym zmieniono przede wszystkim kontrowersyjny przód. Subaru nazywa ten samochód sportowo-użytkowym, ale ciężko odnaleźć w nim cechy tej pierwszej części określenia.

3. Pontiac Aztek (2001-2005)

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/pontiac-aztec.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/pontiac-aztec.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Pontiac Aztek” align=”center” prettyphoto=”true”]
Ten model był pierwszym samochodem typu SUV oferowanym przez koncern GM. Szybko zyskał sławę za sprawą wyglądu. Został zastąpiony przez model Torrent. Brytyjski Telegraph uznał go za najbrzydszy samochód świata. U nas zajmuje tylko trzecie miejsce.

2. Toyota Yaris Verso (1999-2005)

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Toyota-Yaris-Verso.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Toyota-Yaris-Verso.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Toyota Yaris Verso” align=”center” prettyphoto=”true”]
Minivan stworzony na bazie popularnego auta segmentu B. Yaris Verso nie jest zbyt piękne, a co gorsza, razem ze zwykłą wersją Yarisa zostało wybrane w 2000 roku samochodem roku (nagroda Car of the Year). Wygląda trochę jak wózek na zakupy. Pojemny i na malutkich kółeczkach.

1. Chrysler Pt Cruiser (2001-2009)

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Chrysler-PT-Cruiser.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Chrysler-PT-Cruiser.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Chrysler Pt Cruiser” align=”center” prettyphoto=”true”]
Auto w stylu retro. Ciężko jednak stwierdzić, z jakiej epoki pochodzi. W 2001 roku otrzymało północno-amerykańską nagrodę samochodu roku. Dostępna była również wersja cabrio, która wyglądała jeszcze gorzej.

  • Banan

    Moim zdaniem Nissan Juke bije resztę na głowę w beznadziejnym wyglądzie …