PODZIEL SIĘ

Mniejszy silnik, ale więcej mocy pod maską. Czy AMG nie zatraci swojego charakteru?

Mercedes ujawnił szczegółową specyfikację najnowszego modelu C63 AMG. A właściwie AMG C63, bo teraz tak oficjalnie nazywa się nowy model od niemieckiego tunera. Detal. Niemniej jednak, więcej emocji budzi to, co znalazło się pod maską.

Ogromny, ponad sześciolitrowy slnik V8 został zastąpiony jednostką o pojemności równo czterech litrów. Jednakże też V8. Dzięki podwójnemu doładowaniu, auto ma mieć o 12 KM więcej od poprzednika, mimo zmnniejszonej pojemności. Do dyspozycji będzie zatem 469 KM, które pozwoli rozpędzić się do pierwszej setki w 4 sekundy. To nieco szybciej od poprzedniego modelu C Klasy AMG.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/004-mercedes-amg-c63-1.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/004-mercedes-amg-c63-1.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Mercedes AMG C63″ align=”right” prettyphoto=”true”]Klienci, którym jednak będzie mało wrażeń, do wyboru dostaną jeszcze jeden silnik, z którego udało się wycisnąć aż 503 KM z tej samej pojemności. Taka wersja modelu Mercedes AMG C63 ma rozpędzać się o 0,1 sekundy szybciej do pierwszych 100 km/h i nosić będzie oznaczenie S.

Zmniejszenie rozmiaru silnika jest oczywiście podyktowane nowymi normami emisji spalin Euro 6. Według nowych wytycznych Unii Europejskiej, auta muszą być jak najbardziej ekonomiczne. Zdaje się, że w AMG to się udało. Według zapowiedzi producenta, nowy Mercedes AMG C63 ma spalać aż o 32 procent mniej paliwa od poprzednika. Prawda, że nieźle? Pytanie tylko, czy wciskając gaz do dechy, mniejszy silnik również wydobędzie z siebie charakterystyczny dźwięk silnika?

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/009-mercedes-amg-c63-1.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/009-mercedes-amg-c63-1.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Mercedes AMG C63″ align=”center” prettyphoto=”true”]

Ponadto z najnowszych informacji dowiadujemy się, że Mercedes AMG C63 ma współgrać z siedmiobiegową skrzynią automatyczną AMG SPEEDSHIFT MCT, która w nowej wersji ma jeszcze szybciej zmieniać przełożenia. Auto będzie ponadto miało napęd na tył. Nie wiadomo w tej chwili nic na temat wdrożenia wersji z napędem na cztery koła. Nowy Mercedes AMG C63 ma trafić do sprzedaży jeszcze w pierwszym kwartale przyszłego roku. Cena modelu nie jest jeszcze znana.

Nowy Mercedes AMG C63 będzie musiał stanąć w szranki z konkurencyjnym modelami od Audi i BMW. Jak ich walka wygląda na papierze? Otóż w każdym z trzech przypadków producenci zdecydowali się na zmniejszenie pojemności silnika. W nowym RS4 jest 4,2-litrowy motor V8 o mocy 444 KM. BMW jeszcze bardziej poszło na rękę ekologom w modelu M3, oferując 3-litrową jednostkę V6 z mocą 425 KM. Zatem jeśli będziemy brać pod uwagę liczbę rumaków pod maską, punkt zdobywa Mercedes. O tym jednak, kto tak naprawdę zbudował lepszy samochód, przekonamy się dopiero, kiedy w szranki staną ze sobą wszystkie trzy auta.

[minigallery ids=”7684″ prettyphoto=”true”]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPrzepiękne Infiniti Q80. Tak będzie wyglądać nowy model?
Następny artykułHonda Civic Sport wstępem do modelu Type R
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.