PODZIEL SIĘ

Honda nigdy nie zbudowała równie ekstremalnego modelu Type R.

Nowy hot hatch pojawi się w europejskich salonach w przyszłym roku  i rozpocznie nową erę w dziejach samochodów wyczynowych japońskiej marki.

Źródłem napędu jest 2-litrowa jednostka benzynowa i-VTEC z serii Earth Dreams Technology. Silnik rozwija ponad 280 KM.

Nowy motor Hondy spełnia normy czystości Euro 6. Poprzednie wersje Hondy Civic Type R były napędzane silnikami wolnossącymi, natomiast nowa jednostka otrzymała turbosprężarkę, która pozwala uzyskać lepsze osiągi przy niższych prędkościach obrotowych. Z kolei przy wyższych obrotach dynamikę zapewnia układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC.

Suehiro Hasshi, lider projektu Civic Type R przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy, powiedział: Honda oferowała odmianę Type R w czterech modelach – Civic, Integra, Accord i NSX. W porównaniu z tymi autami, silnik pracujący pod maską nowej Hondy Civic Type R jest niedościgniony pod względem mocy, momentu obrotowego i reakcji na wciśnięcie gazu.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Honda-Civic-Type-R-1.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Honda-Civic-Type-R-1.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Honda Civic Type R” align=”center” prettyphoto=”true”]

W nowej Hondzie Civic Type R zadebiutuje nowy przycisk +R zlokalizowany na kole kierownicy. Po jego naciśnięciu zostanie aktywowany tryb +R, pozwalający uzyskać porywające wrażenia z jazdy. Reakcje silnika będą wówczas bardziej wyostrzone, a moment obrotowy będzie dostarczany w bardziej agresywny sposób, co ma na celu wydobycie maksymalnych osiągów. Zmieni się również sposób pracy układu kierowniczego – na bardziej bezpośredni, a nowy czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów zapewni doskonałe właściwości jezdne.

Hasshi wyjaśnia, że w standardowym trybie pracy, Honda Civic Type R jest bardzo zwinna, oferując płynne przyspieszenie w codziennej eksploatacji. W trybie +R auto staje się ekstremalne. Wówczas samochód idealnie nadaje się wówczas do jazdy po torze.

Kolejną innowacją jest system steer axis. W celu przekazania mocy turbodoładowanego silnika 2,0 litra i-VTEC na koła, w przednim zawieszeniu auta zastosowano mechaniczny system, który minimalizuje niekorzystne siły przekazywane z kół na kierownicę i pozwala w pełni wykorzystać dynamiczne właściwości jezdne nowego modelu.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Honda-Civic-Type-R-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/09/Honda-Civic-Type-R-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Honda Civic Type R” align=”center” prettyphoto=”true”]

Co więcej, specjalnie dla Civica Type R, inżynierowie Hondy opracowali czteropunktowy system adaptacyjnych amortyzatorów, który automatycznie dostosowuje siłę tłumienia przednich i tylnych amortyzatorów do aktualnych warunków drogowych. Dzięki temu zaawansowanemu układowi, nowa Honda Civic Type R zapewnia komfort podczas spokojnego przemieszczania się ze stałą prędkością oraz dynamiczne właściwości podczas sportowej jazdy.

Podobnie jak poprzednicy, nowa Honda Civic Type R będzie wyposażona w sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Nowa Honda Civic Type R została opracowana z uwzględnieniem gustów europejskich kierowców. Samochód będzie budowany w należącej do Hondy fabryce w Swindon w Wielkiej Brytanii.

Najnowsza koncepcyjna Honda Civic Type R będzie wystawiana na paryskim stoisku Hondy.

Źródło: Honda, Motoday, Mototarget