PODZIEL SIĘ

Bestseller polskiego rynku spodoba się klientom?

Tuż przed światową premierą, Skoda pokazała pierwsze zdjęcia nowej generacji popularnej Fabii w wersji kombi. Auto oficjalnie zostanie przedstawione 2 października. W Europie model ten będzie dostępny od stycznia 2015 roku, kilka dni po debiucie wersji hatchback.

Nowa Skoda Fabia Kombi powstała na nowej platformie MQB. W porównaniu z poprzednią generacją, nowa Fabia w tej wersji jest o 10 mm dłuższa, 90 mm szersza i 31 mm niższa. Powiększono również rozstaw osi oraz kół. Model ten po raz pierwszy otrzymał funkcję elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS+.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Skoda-Fabia-Kombi-4.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Skoda-Fabia-Kombi-4.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Nowa Skoda Fabia Kombi – bagażnik” align=”right” prettyphoto=”true”]

Pojemność bagażnika wzrosła do 530 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń oferuje 1395 litrów. Wizualnie widać, że bagażnik jest dość wysoki. Plusem jest niski próg załadunku, który wynosi 611 mm. Jeżeli chodzi o możliwości aranżacji przestrzeni bagażowej, to w opcji znajdzie się tzw. podwójna podłoga bagażnika. Dodatkowa płyta dzieli wówczas komorę na dwa poziomy.

Jako pierwszy model Skody, nowa Fabia otrzyma system MirrorLink i SmartGate. Umożliwiają one połączenie smartfona z samochodem. Auto może mieć także panoramiczne okno dachowe czy system bezkluczykowy Kessy.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Skoda-Fabia-Kombi-5.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Skoda-Fabia-Kombi-5.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Nowa Skoda Fabia Kombi – wnętrze” align=”left” prettyphoto=”true”]

Pod maską do wyboru będą silnik benzynowe o pojemności 1,0 lub 1,2 litra i mocy od 75 do 110 KM. Z kolei diesele osiągną mocy od 75 do 105 KM przy pojemności 1,4 litra. Tradycyjnie już do wyboru będzie skrzynia manualna lub automatyczna. Nieco później do salonów wejdzie wersja GreenLine wyposażona w system Start-Stop i system odzysku energii hamowania, która według zapowiedzi producenta, ma zużywać 3,1 litra na 100 km i spełniać normy emisji spalin Euro 6.

Na rynku polskim, Skoda Fabia to prawdziwy bestseller. Pytanie tylko czy nowy model spodoba się odbiorcom. Duże znaczenie będzie odgrywała cena, której jeszcze nie znamy.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Skoda-Fabia-Kombi-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Skoda-Fabia-Kombi-2.jpg” target=”_self” width=”600″ height=”” alt=”Nowa Skoda Fabia Kombi” align=”center” prettyphoto=”true”]
[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Skoda-Fabia-Kombi-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Skoda-Fabia-Kombi-3.jpg” target=”_self” width=”600″ height=”” alt=”Nowa Skoda Fabia Kombi” align=”center” prettyphoto=”true”]