PODZIEL SIĘ

Łącznie 910 KM z silnika spalinowego i trzech elektrycznych. Mało?

Na prawie dwa tygodnie przed wystawą motoryzacyjną w Paryżu, włoski producent super samochodów pokazał swój model koncepcyjny. Wówczas opublikowano obrazek przedstawiający jedynie zarys samochodu. Teraz odkryto karty. Stephan Winkelmann,  szef Lamborghini, osobiście przedstawił auto światu. Jest to Lamborghini Asterion LPI 910-4 i stanowi doskonały przykład połączenia technologii i osiągów. Widać, że marka nie chce zostać z tyłu, jeżeli chodzi o modele napędzane jednocześnie silnikiem spalinowym i elektrycznym. Tego typu konstrukcje ujrzały już światło dzienne w Porsche czy McLarenie. Również Audi szykuje się do wprowadzenia takiego modelu.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Lamborghini-Asterion-1.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Lamborghini-Asterion-1.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Lamborghini Asterion” align=”center” prettyphoto=”true”]

System hybrydowy składa się z silnika benzynowego V10 o pojemności 5,2 litra umieszczonego z przodu oraz trzech jednostek elektrycznych. Łącznie generują one 910 KM mocy i rozpędzają auto do pierwszej setki w 3 sekundy. Prędkość maksymalna to 320 km/h.

Używając wyłącznie silnika elektrycznego, auto może przejechać dystans 50 km i rozpędzić się do 125 km/h. W trybie mieszanym, według producenta, może spalić jedynie 4,12 litra na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 98 gramów na kilometr. Układ hybrydowy spowodował wzrost masy samochodu o 250 kilogramów.

Auto jest gotowe do produkcji, jednakże decyzja dotycząca tej kwestii jeszcze nie zapadła.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Lamborghini-Asterion-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Lamborghini-Asterion-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Lamborghini Asterion” align=”center” prettyphoto=”true”]