Czyżby klienci legendarnej marki byli bogatsi od właścicieli Bentley’a lub Porsche?
Grupa Volkswagena ma w swoim posiadaniu sporo różnych marek. Audi, Bugatti, Bentley, Lamborghini, Skoda, Porsche, Ducati, czy Seat, to tylko kilka z nich. Pomiędzy nimi jest spora przepaść jeśli chodzi zamożność klienteli. Najbogatsi są podobno ci, którzy kupują auta Bugatti.
– Porównajmy na przykład posiadaczy Bentley’a oraz Bugatti. Są oni kompletnie różni – uważa Wolfgang Dürheimer, szef Bentley’a i Bugatti. – Klienci Bentley’a mają przeciętnie w swoich garażach 8 samochodów. Ci, którzy mają Bugatti posiadają ich około 84 oraz 3 samoloty plus 1 jacht – dodaje CEO.
Może i klienci Bugatti mają więcej pieniędzy na koncie, co nie zmienia faktu, że to Bentley sprzedaje się lepiej. Modelu Veyron sprzedało się w ciągu 8 lat zaledwie 450 sztuk (w Polsce wiadomo o dwóch takich egzemplarzach). Bentley taki wynik uzyskałby ze swoimi autami zapewne w kilka tygodni. Z najnowszych danych wynika, że w ciągu roku udaje mu się sprzedać około 9 tysięcy samochodów.