PODZIEL SIĘ

To już trzecia generacja kompaktowego sportowca.

Bardziej dynamiczny i z wyraźnie zarysowanymi liniami nadwozia. Tak w skrócie można opisać nowe Audi TT oraz TTS. Tym razem auto ma 4,18 m długości i 2,51 m rozstawu osi. Z przodu nowego Audi TT dominują linie poziome. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest szeroka i płaska. Połączone ze sobą wloty powietrza ustrukturyzowano przy pomocy listew. Listwy oddzielające porządkują także reflektory, w których wyraźnie wydzielono światła do jazdy dziennej. Opcjonalnie Audi dostarcza reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix LED. W przypadku tego drugiego rozwiązania, światło drogowe pochodzi z pojedynczo sterowanych, małych diod. W kierunkowskazach ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania sygnał świetlny przebiega zawsze od środka na zewnątrz, w kierunku skręcania, co jest dodatkową wskazówką dla innych uczestników ruchu.

Dzięki wdrożonej tu koncepcji budowy kompozytowej, karoseria modeli TT i TTS to kolejny stopień rozwoju Audi Space Frame (ASF), bazującej na pomyśle modułowej, poprzecznej budowy płyty podłogowej. Przednia część karoserii i podłoga przedziału pasażerskiego składa się z wielu elementów z hartowanej stali. Zewnętrzną warstwę karoserii i jej elementy dodatkowe wykonano z aluminium. Wersja Coupé z silnikiem 2.0 TFSI i manualną skrzynią biegów waży zaledwie 1230 kg, aż o 50 kg mniej niż wersja poprzednia. Oznacza to, że Audi wprowadzając kolejną generację modelu TT, po raz drugi z rzędu obniżyło jego ciężar.

Nowe Audi TT – silniki

Na początek, nowe Audi TT dostępne będzie albo z silnikiem TDI albo z benzynową jednostką TFSI. Model TTS z kolei, z topowym silnikiem TFSI. Te trzy turbodoładowane, czterocylindrowe silniki, mają moc od 135 kW (184 KM) do 228 kW (310 KM) i zużywają znacznie mniej paliwa niż ich poprzednicy. System start-stop to element wyposażenia seryjnego każdego z nich. W połączeniu z opcjonalnym systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (element wyposażenia seryjnego w modelu TTS), pojazd wyposażono w oscylator dźwiękowy, który zapewnia głębokie brzmienie.

[minigallery ids=”8146″ prettyphoto=”true”]

Model TT 2.0 TDI ultra z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś generuje moc 135 kW (184 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Jak wszystkie silniki w nowym TT, ten dwulitrowy diesel spełnia wymogi normy Euro 6. Zużywa średnio 4,2 litra paliwa na 100 km, emitując 110 g dwutlenku węgla na km, co jest rekordem w tym segmencie. Model TT 2.0 TFSI rozwija 169 kW (230 KM) i moment obrotowy 370 Nm, a model TTS 2.0 TFSI – odpowiednio moc 228 kW (310 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Ten topowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy.

Standardowo, w modelach TT oraz TTS, silnik 2.0 TFSI współpracuje z sześciobiegową, ręczną skrzynią biegów. Opcjonalnie – z sześciobiegowym automatem S tronic. Ta dwusprzęgłowa przekładnia umożliwia błyskawiczną zmianę biegów bez wyczuwalnych opóźnień. Biegi można zmieniać również manualnie – za pomocą manetek przy kierownicy. Jeśli system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie efficiency , w momencie zdjęcia przez kierowcę nogi z pedału gazu, skrzynia S tronic automatycznie wskakuje w tryb wolnego biegu.

Najnowsza wersja stałego napędu na cztery koła quattro w nowym Audi TT 2.0 TFSI dostępna jest opcjonalnie, a w modelu TTS standardowo.

Źródło: Audi

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPeugeot Avenue, czyli “butik” z samochodami
Następny artykułTecnicar Lavinia – pierwszy w pełni elektryczny samochód z Włoch
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.