PODZIEL SIĘ

Klienci będą mogli wybierać spośród czterech jednostek napędowych.

Oficjalna premiera tego modelu odbędzie się w listopadzie w Mazda Space w Barcelonie, ale do sprzedaży trafić ma dopiero w przyszłym roku. Warto jednak dodać, że tym razem Mazda decyduje się na niekonwencjonalną strategię wprowadzenia modelu na rynek europejski. Zamiast skoncentrować się na głównych międzynarodowych targach motoryzacyjnych, marka promuje swoją nowość na kilku imprezach regionalnych. Na przykład przed premierą prasową w Mazda Space, nowa Mazda 2 (w Japonii znana pod nazwą Mazda Demio) zostanie pokazana na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Rzymie 16-25 października. Znajdzie się ona również na trzech nadchodzących targach motoryzacyjnych w Zurychu (5-9 listopada), Wiedniu (15-19 stycznia) i Brukseli (15-25 stycznia).

Pod maską europejskiej wersji będzie można znaleźć jeden z czterech silników. Wysokoprężny SKYACTIV-D 1,5 o mocy 105 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm (3,4 l paliwa na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 89 g/km). Ponadto do wyboru będą silniki benzynowe SKYACTIV-G 1,5 w trzech wariantach mocy: od 75 KM do 115 KM. Zapewniają one zużycie paliwa na poziomie 4,5-4,9 l/100 km i emisję CO2 105-115 g/km. Moc jest przenoszona na przednie koła za pomocą przekładni ręcznej pięcio lub sześciobiegowej SKYACTIV-MT. Do wyboru będzie też sześciobiegowy automat SKYACTIV-Drive.

W wyposażeniu nowej Mazdy 2 znalazł się zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE, obejmujący rozwiązanie Blind Spot Monitoring (BSM). Dostępny po raz pierwszy w Maździe w Europie system BSM wykrywa niewidoczne obiekty za pojazdem i po jego bokach, nawet podczas cofania.

  • magda

    krótko i na temat: Yaris jest lepszy.