PODZIEL SIĘ

Auto jest już sprzedawane w Japonii pod inną nazwą. Na pojawienie się go w Europie jeszcze trochę poczekamy.

Nowa Honda HR-V powstaje na platformie modelu Jazz. Według producenta, będzie pozycjonowane poniżej modelu CR-V. Jego główni konkurencie to Skoda Yeti, Opel Mokka, Peugeot 2008 oraz Nissan Juke.

Mimo że już dziś możemy podziwiać wygląd samochodu, to w Europie Honda HR-V pojawi się dopiero pod koniec 2015 roku. Niecierpliwi mogą sprowadzić auto z Japonii, gdzie ten model jest już sprzedawany od końca 2013 roku pod nazwą Vezel.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Honda-HR-V-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Honda-HR-V-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Honda HR-V” align=”center” prettyphoto=”true”]

Wprawdzie Honda nie jest kojarzona z silnikami diesela, ale pod maską małego SUV’a znajdzie się również ten rodzaj napędu. Producenci wiedzą bowiem, że tego typu auta w Europie sprzedają się przede wszystkim z takimi jednostkami. Do wyboru będzie silnik wysokoprężny 1,6 i-DTEC o mocy 120 KM (tylko z manualną skrzynią biegów), który jest już montowany w Hondzie CR-V. Fani benzyniaków będą mogli zakupić HR-V z silnikiem 1,5 EarthDream rozwijającym 115 KM (do wyboru manualna skrzynia biegów lub bezstopniowy automat CVT).[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Honda-HR-V-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Honda-HR-V-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Honda HR-V” align=”center” prettyphoto=”true”]

Jeżeli natomiast lubisz nowe rozwiązania, to warto się zastanowić nad hybrydą. W ofercie ma ona się pojawić nieco później i będzie ona współpracowała z silnikiem 1,5 litra w cyklu Atkinsona. Wraz z tą odmianą pojawi się również dwusprzęgłowa skrzynia DCT o siedmiu przełożeniach.

Poza napędem, producent poinformował, że bagażnik SUV’a ma pojemność 450 litrów, a centralnie zamontowany zbiornik paliwa pozwoli na wygospodarowanie większej przestrzeni we wnętrzu. Podobnie jak model Jazz oraz Civic, Honda HR-V otrzyma system Magic Seats, pozwalający na podniesienie siedziska tylnej kanapy. Oczywiście, jak w każdym innym samochodzie tej klasy jest możliwość ich całkowitego złożenia.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Honda-HR-V-4.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Honda-HR-V-4.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Honda HR-V” align=”center” prettyphoto=”true”]

  • kalik

    ja jestem pod wrażeniem nowej rav4 no a wersja w hybrydzie to już w ogóle marzenie.

  • marc

    ja tam wolałbym Land Cruisera, przede wszystkim dlatego, że to japończyk, a poza tym do jakość wykonania i bezawaryjności Toyoty, Hondzie jest jeszcze daleko