PODZIEL SIĘ

Najnowsza gama silników w Audi A6 po faceliftingu pokazuje, w którą stronę zmierza koncern ze Ingolstadt.

Kilka dni temu Audi zaprezentowało najnowszy cennik modelu Audi A6, który właśnie przeszedł facelifting. Nie znajdziemy w nim jednostki hybrydowej, która została wprowadzona w 2011 roku. Skąd taka decyzji? Zapewne klienci przed zakupem przekalkulowali sobie całą inwestycję. Audi wyciągnęło wnioski i wzmocniło właśnie ofertę z silnikami diesla.

Za podstawową wersję Audi A6 w wersji hybrydowej trzeba było zapłacić około 260 tysięcy złotych. W tej cenie klient otrzymywał 2-litrowy silnik turbo o mocy 211 KM oraz 54-konną jednostkę elektryczną. Całość wspomagana była 7-stopniową przekładnią automatyczną z dwoma sprzęgłami. Niestety hybryda spalała około 6,4-litra benzyny na 100 km. Dla porównania, teraz Audi A6 z silnikiem diesla o pojemności trzech litrów i mocy 272 KM, zadowoli się zaledwie 6 litrami ropy. A kosztuje tyle samo co hybryda. To jednak nie wszystko. Ze względu na fakt, że hybryda musiała mieć także sporych rozmiarów akumulator w bagażniku, przestrzeń w kufrze ograniczono z 530 do 375 litrów.

Teraz w najnowszej ofercie Audi nie znajdziemy już hybrydowego modelu A6. Dostępne są przede wszystkim 4 jednostki TFSI, których ceny zaczynają się od 180 tysięcy złotych oraz 9 diesli. Za najsłabszą, 150 konną jednostkę 2,0 TDI trzeba zapłacić 178 tysięcy złotych. Najdroższe w ofercie jest 3,0 TDI quattro competition, które generuje aż 326 KM w cenie 310 tysięcy złotych.

Audi jednak nie składa broni jeśli chodzi o hybrydy. Niebawem ma pokazać nowe jednostki napędowe tego rodzaju.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułBMW M zbuduje superauto? Niestety jest pewien problem
Następny artykułZobacz, jak wygląda nowy Hyundai i20
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.
  • blue

    doceniając wszystkie zalety napędu hybrydowego, nie wyobrażam sobie jeszcze brac pod uwagę inną hybrydę niż Toyota. Oni tę technologię jako jedyni mają dopracowaną do perfekcji.