PODZIEL SIĘ

Zmiany objęły nie tylko wygląd. Flagowa limuzyna marki otrzymała również nowe wyposażenie oraz silniki.

Peugeot 508 przeszedł facelifting. Zmiany generacyjne widoczne są przede wszystkim w przednim pasie nadwozia, w którym znalazła się nowa, bardziej pionowa osłona chłodnicy. Podobna stylizacja przedniej części nadwozia znajdzie swoją kontynuację w przyszłych modelach marki.  W wersji sedan zmieniony został tylny zderzak. Równocześnie nowy Peugeot 508 zyskał 38 mm długości, z czego 16 mm przypadło na zwis przedni (to samo dotyczy wersji SW), a 22 mm na zwis tylny.

W wyższych wersjach wyposażeniowych przednie reflektory, w tym światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i światła przeciwmgielne, wykonane są w całości w technologii LED.

Także wnętrze nowego Peugeota 508 uległo zmianie. Już od wersji Active deska rozdzielcza wyposażona jest w standardzie w zintegrowany, 7-calowy ekran dotykowy obsługujący większość funkcji. Przyciski skrótów do głównych opcji menu – nawigacji, klimatyzacji, radia, multimediów, itp. – zostały umieszczone bezpośrednio dostępne pod dotykowym ekranem na desce rozdzielczej. To pozwoliło zmniejszyć liczbę przełączników na centralnej konsoli deski rozdzielczej i wygospodarować w niej miejsce na nowy zamykany schowek.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Peugeot-508-2014-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/Peugeot-508-2014-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Nowy Peugeot 508″ align=”center” prettyphoto=”true”]

W wyposażeniu znalazły się dwa nowe elementy: system kontroli martwego pola w lusterkach i kamera cofania, z której kolorowy obraz jest wyświetlany na ekranie dotykowym. Nowy Peugeot 508 posiada także większe możliwości dostępu do usług mobilnych.

Nowością w gamie jednostek napędowych jest konstrukcja 1.6 THP o mocy 165 KM. Silnik spełnia wymogi normy Euro 6 i współpracuje z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub z nową, automatyczną skrzynią 6-biegową. Ofertę silników benzynowych uzupełnia motor 1.6 VTi współpracujący ze zautomatyzowaną przekładnią 6-biegową.

Dodatkowo, nowy Peugeot 508 może być wyposażony w następujące silniki wysokoprężne. Do wyboru jest jednostka 1.6 e-HDi 115, 2.0 HDi 140 oraz 2.0 HDi 160. Wszystkie współpracującą z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub z sześciobiegową zautomatyzowaną skrzynią biegów. Technologia BlueHDi (Euro6) została zastosowana w dwóch jednostkach napędowych: 2.0 BlueHDi 150 oraz 2.0 BlueHDi 180.[minigallery ids=”8387, 8388.8389,8390,8391,8392″ prettyphoto=”true”]

Z okazji polskiej premiery nowego Peugeot 508 / 508 SW zadebiutuje w specjalnej ofercie z 5-letnią gwarancją i limitem do 100 tysięcy kilometrów. Ceny nowego modelu rozpoczynają się od 81 000 złotych.

Źródło: Peugeot, Motoday, Mototarget