Tak mocnego silnika wysokoprężnego w modelu Kuga jeszcze nie było.
Jednostki benzynowe i wysokoprężne dostępne w Fordzie Kuga emitują teraz mniej CO2. Ponadto, model ten został standardowo wyposażony w zaawansowane technologie, które pomagają zredukować zużycie paliwa, jak układ Auto-Start-Stop czy aktywna żaluzja wlotu powietrza do komory silnika.
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 roku aż 83 procent wszystkich Fordów Kuga sprzedanych na 20 głównych rynkach zbytu Forda było wyposażonych w silnik Diesel 2,0 litra TDCi. Obecnie inżynierowie firmy zwiększyli moc tej jednostki o 17 KM do 180 KM, a jej maksymalny moment obrotowy z 340 do 400 Nm.
Ford wprowadza w modelu Kuga nowy silnik benzynowy 1,5 litra EcoBoost, który pozwoli zredukować emisję CO2 ze 154 do 143 g/km, czyli o ponad siedem procent w porównaniu z oferowaną do tej pory jednostką 1,6 litra EcoBoost. Ford zaoferuje również 120-konną wersję silnika 2,0 litra TDCi emitującą 122 g/km CO2, czyli o 12 procent mniej.
Źródło: Ford, Mototarget