PODZIEL SIĘ

Z minivanów auto będą teraz SUV-ami. Czy to kogoś zaskakuje?

Opel zdradził właśnie swoje najnowsze plany na przyszłość. Nowa Meriva oraz Zafira to będą całkiem nowe auta. Zostaną podwyższone, przez co będzie je można zakwalifikować do rodziny SUV-ów. Tym samym Opel wzbogaci swoją ofertę w tym segmencie. Obecnie oferuje dwa modele, które aspirują do miana SUV-ów, czyli Antarę oraz Mokkę.

Jeśli chodzi o nową Zafirę oraz Merivę, te mają celować w konkurencję w postaci Nissana Juke’a, Qashqaia oraz X-Traila. Opel będzie tworzyć nowe SUV-y wraz ze współpracą z koncernem PSA Peugeot-Citroen Group. Oba auta zadebiutują na rynku mniej więcej w 2016 roku. Co interesujące, mniej więcej w tym samym czasie także Citroen i Peugeot wypuszczą dwa nowe SUV-y. Jednak jak zapewnia Opel, każdy z trzech producentów stworzy całkiem inny stylistycznie pojazd. Wspólne mają mieć jednak silniki oraz elementy zawieszenia.

Jednocześnie Opel podkreśla, że to jeden z najważniejszych projektów dla przyszłości marki, bowiem rynek SUV-ów, czy też jak bardziej określa producent nową Merivę i Zafirę CUV-ów (Crossover Utility Vehicle), cieszy się ogromną popularność wśród klientów.

Tradycyjnie producent będzie też dążyć do zmniejszenia zużycia paliwa. Możemy się spodziewać zatem oszczędnych jednostek czterocylindrowych i turbodoładowanych trzycylindrowych.

Poniżej przedstawiamy zdjęcia nowych modeli, do których dotarł brytyjski portal Autoexpress.

Nowy Opel Zafira:

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/zafira.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/zafira.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Opel Zafira” align=”center” prettyphoto=”true”]

Nowy Opel Meriva:

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/meriva.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/meriva.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Opel Meriva” align=”center” prettyphoto=”true”]

Nowy Opel Antara:

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/antara.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/antara.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Opel Antara” align=”center” prettyphoto=”true”]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułVolkswagen Golf VIII – rewolucji nie będzie
Następny artykułFord Kuga dostanie nowe silniki
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.
  • Rafał Dec

    Świetne połączenie SUVa z VANem w skrócie SVN

  • Jaki to świat jest przewrotny 😀 Kiedyś wozy osobowe, zwykłe, cywilne, miały prześwity takie że mogły zawstydzić nie jednego z dzisiejszych konkurentów, segmentu Sad User Vehicle. Potem wszyscy starali się obniżyć sylwetkę, nadać nowoczesny ton. Ale widać to się znudziło. Teraz znowu wyznacznikiem “WOW” jest to żeby auto miało większy o cm prześwit i udawało coś z czym nie ma absolutnie nic wspólnego.
    Gdyby nie to że robi się o tym tyle szumu, nikt nie zauważyłby tego “podniesionego, usportowionego” zawieszenia.