PODZIEL SIĘ

Właśnie pojawiły się pierwsze informacje na temat następcy popularnego hatchbacka.

Jak dowiadujemy się z brytyjskiego magazynu Car, nowy Volkswagen Golf VIII nie będzie rewolucyjny. Przynajmniej jeśli chodzi o aspekt wizualny. Niemiecki producent zachowa dotychczasową wstrzemięźliwość stylistyczną. Spodziewać się jednak możemy tego, że auto nieco urośnie, ale tylko na szerokość. Długość pozostanie niemal niezmieniona. Mimo tego, w aucie ma się pojawić nieco więcej miejsca, zwłaszcza dla większej wygody na tylnej kanapie.

Nowy Volkswagen Golf VIII będzie też bazować na zmodyfikowanej płycie podłogowej MQB. Ponadto niemiecki producent zapewnia, że w nowym Golfie znajdzie się sporo interesujących rozwiązań technologicznych.

Volkswagen zaznacza, że nie chce wprowadzać rewolucyjnych zmian, bo Golf w takiej formie jak obecnie, po prostu się sprawdza, a klienci są zadowoleni.

Największa zmiana będzie jednak czekać pod maską. Tam zaobserwujemy dalszą część wyścigu o jak najniższe spalanie. W ofercie dla Golfa pojawi się nowy silnik o pojemności jednego litra i mocy 110 KM. Ponadto dla oszczędnych przewidziano diesla o mocy 105 KM i pojemności 1,4-litra. Jakie jeszcze silniki będzie można znaleźć w nowym Golfie VIII? Oto do jakich informacji dotarł brytyjski magazyn:

Silniki Volkswagen Golf VIII:

VW Golf 1.2 TSI 110 KM
VW Golf 1.4 TSI 150 KM
VW Golf 1.8 TSI 190 KM
VW Golf 1.6 TDI 110 KM
VW Golf 2.0 TDI 150 KM
VW Golf 2.0 TDI 190 KM

Nowy Volkswagen Golf VIII miałby zadebiutować dopiero za dwa lata. Siódma generacja tego modelu bardzo dobrze się sprzedaje, więc jak podkreśla Volkswagen, nie chce szybko z niego rezygnować, co wydaje się logicznym posunięciem. Być może na nowego Golfa poczekamy jeszcze dłużej, biorąc pod uwagę to, co działo się z Tiguanem. Nowy model został wprowadzony z rocznym opóźnieniem w porównaniu do pierwszych planów Volkswagena, właśnie ze względu na wysoką sprzedaż obecnej wówczas generacji.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNissan Kicks Concept tylko dla Brazylii
Następny artykułTo koniec Opla Zafiry i Merivy jakie znacie
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.