PODZIEL SIĘ

Włoski producent nie chce dłużej zajmować się sportową marką?

Jak wynika z najnowszego raportu Fiat Chrysler Automobiles, koncern chce pozbyć się części akcji Ferrari i tym samym wydzielić firmę ze struktur koncernu. Obecnie FCA posiada 85 procent udziałów w firmie produkującej sportowe auta. Pozostałe 10 ma syn Enzo Ferrariego, czyli założyciela firmy oraz pochodząca ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich firma inwestycyjna Mubadala Development. Teraz FCA ma zamiar ulokować 10 procent akcji na giełdzie Wall Street w USA. Reszta akcji ma być rozdzielona na pozostałych akcjonariuszy koncernu. Skąd taka decyzja?

Chcemy iść naprzód i zabezpieczyć nasz biznesplan na lata 2014-2018. Działamy więc w kierunku maksymalizacji wartości naszych przedsiębiorstw dla akcjonariuszy. W związku z tym, jedynym wyjściem jest oddzielenie FCA od Ferrari – podkreśla szef koncernu Sergio Marchionne.

Dzięki transakcji FCA chce zrealizować plan zakładający przeznaczenie 61 miliardów dolarów na dalszy rozwój koncernu, a zwłaszcza nowe produkty. Wszystko po to, aby dogonić liderów rynku, czyli Volkswagena oraz Toyotę. Dzięki sprzedaży udziałów w Ferrari, także wartość samego FCA powinna wzrosnąć. Analitycy spekulują, że samo Ferrari może być warte od 5,5 do 8 miliardów euro.

Fiat jest właścicielem Ferrari od 1969 roku. Przez ostatnie 23 lata firmie szefował Luca Cordero di Montezemelo. Jednak w tym roku ustąpił ze stanowiska. Jego miejsce zajął Sergio Marchionne, który jest jednocześnie szefem Fiat Chrysler Automobiles.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułBMW X5 M oraz X6 M zadebiutują w Los Angeles. Mamy ich zdjęcia
Następny artykułVW Street Up! Zadziorny maluch
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.