PODZIEL SIĘ

Auto na razie będzie się znajdowało w ofercie tylko jednego salonu.

W Polsce rozpoczyna się sprzedaż Audi A3 Sportback e-tron. To pierwszy w palecie czterech pierścieni model z napędem hybrydowym typu plug-in. Moc systemowa to 150 kW (204 KM).

Napęd Audi A3 Sportback e-tron opiera się na koncepcji hybrydy równoległej. Zastosowany tu silnik spalinowy to zmodyfikowana jednostka 1.4 TFSI, generująca moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm. Współpracuje ona bezpośrednio z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW i momencie obrotowym 330 Nm. Jednostka elektryczna ma kompaktowe wymiary i jest zintegrowana ze stworzoną na potrzeby właśnie tego modelu, sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów e-S tronic. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min, a jednostka TFSI w przedziale od 1750 do 4000 obr./min. Dzięki takiemu hybrydowemu napędowi, średnie spalanie A3 Sportback e-tron to zaledwie 1,5 l benzyny na 100 km.

Audi A3 e-tron może poruszać się tylko przy pomocy silnika spalinowego, wyłącznie z napędem elektrycznym lub też w trybie hybrydowym. Wyłącznie na napędzie elektrycznym Audi A3 Sportback e-tron rozpędza się do prędkości 130 km/h, a jego maksymalny zasięg w tym trybie jazdy wynosi 50 km. Kolejnych 890 km może przejechać napędzane silnikiem spalinowym. Stąd łączny zasięg samochodu to aż 940 km.

Magazynem energii dla nowego Audi A3 Sportback e-tron jest system akumulatorów litowo-jonowych. Dla lepszego wykorzystania przestrzeni umieszczono je w podłodze, pod tylnymi siedzeniami. Akumulator wysokiego napięcia ma pojemność 8,8 kWh. Składa się z ośmiu modułów o łącznej liczbie 96 ogniw. Należy podkreślić, że gwarancja Audi na jego działanie wynosi aż 8 lat lub 160000KM, w zależności od tego co nastąpi pierwsze.

W standardzie wyposażenia znajdziemy m.in. funkcję start-stop z systemem rekuperacji, 17-calowe felgi ze stopu lekkich metali, wielofunkcyjną, sportową kierownicę obszytą skórą, system Audi driver select, automatyczną klimatyzację, czujnik zmierzchowy świateł z czujnikiem deszczu, przednie i tylne światła diodowe czy spoiler dachowy w kolorze nadwozia.

Audi A3 Sportback e-tron w wersji wyposażeniowej Attraction kosztuje 172 870 PLN. Na początek, Audi A3 Sportback e-tron będzie sprzedawany przez jeden salon Audi w Warszawie.

Źródło: Audi, Mototarget

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułVW Street Up! Zadziorny maluch
Następny artykułSeat ma w planach aż trzy nowe SUV-y
Przemysław Ławrowski
Entuzjasta motoryzacji, fan czterech kółek i miłośnik podróżowania autem. Zwolennik spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu przy samochodzie lub na uprawianiu sportu. Jego drugą pasją jest rynek finansowy w tym giełda.
  • Musiałbym naprawdę mocno upaść na głowę żeby wydać 170 tyś zł na taki wóz! :> I dane katalogowe są zapewne tak rzetelne jak 4,5l spalanie zwykłego TSI.