
Jeżeli kupując używaną Hondę Civic VII oczekujesz bezawaryjności, to możesz się zawieść. Jest kilka usterek, które pojawiają się w znacznej części egzemplarzy. Wybór silników nie jest duży, ale auto na rynku wtórnym jest tańsze od Golfa. Warto zwrócić uwagę na jednostkę benzynową 2,0 V-TEC. Oto opinie na temat modelu Honda Civic VII.
W 2000 roku Honda wprowadziła kolejną generację modelu Civic i było to już siódme wcielenie kompaktowego auta z Japonii. Dobre opinie o poprzedniku zwiastowały sukces nowej wersji. Pierwsza generacja Civica pojawiła się w 1972 roku, czyli 42 lata temu. Auto w przeciwieństwie do Golfa, z którym może się równać pod względem czasu produkcji, stylistycznie zmieniało się mocniej. Wersja hatchback, w stosunki do poprzedniej generacji Civica, otrzymała krótszą maskę oraz ostro opadające nadwozie z tyłu przypominające trochę vana. A jakie są dzisiaj opinie o tym aucie, które na rynku jest od ponad 17 lat?
Honda Civic VII produkowana była do 2006 roku w czterech wersjach nadwoziowych: trzydrzwiowy lub pięciodrzwiowy hatchback, sedan lub coupe. Poszczególne wersje powstawały w różnych fabrykach i nico różniły się podzespołami. Produkcją hatchbacka zajmował się brytyjski zakład w Swindon, a sedana i coupe budowano w japońskiej Suzuce. Ostatnia z wymienionych wersji nie była nawet sprzedawana w Polsce.

W 2004 roku przeprowadzono modernizację modelu. Auto po faceliftingu można poznać m.in. po kierunkowskazach bocznych umieszczonych w lusterkach, innych zderzakach oraz światłach.
Honda Civic VII opinie – wnętrze
Jak na auto klasy kompakt z tego okresu, wnętrze jest przestronne. Z tyłu bez problemu zmieszczą się trzy dorosłe osoby. Dzięki nisko umieszczonemu tunelowi środkowemu podłoga z tyłu jest całkowicie płaska. Bagażnik pomieści 370 litrów.

Innowacyjnym rozwiązaniem jest umieszczenie dźwigni zmiany biegów nie w podłodze, ale w konsoli centralnej i na jego temat opinie kierowców były różne. Dzięki temu znajduje się ona bardzo blisko kierownicy. Na ergonomię nie można narzekać. Wzornictwo jest jednak dość przestarzałe. Już w momencie premiery auto, w szczególności w porównaniu do konkurencji, nie wspinało się na wyżyny designu. Także wyprofilowanie foteli mogłoby być lepsze.
Większość egzemplarzy dostępna na rynku wtórnym na rynku jest dość dobrze wyposażona. Brakuje jednak kontroli trakcji. Znajdziemy ją tylko w droższych egzemplarzach.
Honda Civic VII – silniki opinie
Producent nie rozpieszczał klientów gamą silnikową. Nie dość, że nie było ich zbyt wiele, to niektóre były montowane tylko w konkretnych wersjach nadwoziowych. Jedyny diesel, o pojemności 1,7 litra i-CDTi o mocy 100 KM, pojawił się dopiero po dwóch latach od premiery auta. Mimo reklam, jakie emitował wówczas producent, nie była to jednostka skonstruowana przez Hondę. Silnik pochodzi z Isuzu, a jego piętą achillesową jest turbosprężarka. Używaną można kupić w dość atrakcyjnej cenie (ok. 500 złotych). Kupno nowej, to co najmniej dwa razy większy wydatek. Przy dużych przebiegach, awarii mogą ulec również wtryskiwacze.

Większy wybór miał klient chcący kupić auto z silnikiem benzynowym, chociaż w porównaniu do innych gigantów tego segmentu i tak było ich relatywnie niewiele. Podstawowa jednostka miała pojemność 1,4 litra i 90 KM. Nieco mocniejszy silnik dysponował mocą 110 KM z pojemności 1,6 litra. Największa jednostka 2 litry generowała 160 lub nawet 200 KM w wersji Type R. Biorąc pod uwagę ich bezawaryjność, każdy z wymienionych benzyniaków można polecić. Jest jednak kilka warunków. Terminowo trzeba wymieniać olej silnikowy, co 100 tysięcy wymagana jest zmiana paska rozrządu, a co 40 tysięcy należy regulować luz zaworowy.
Honda Civic VII opinie, awarie i problemy
O ile po silnikach nie można się spodziewać większych niespodzianek, to jest kilka innych elementów, które mogą zaskoczyć. Wśród nich jest skrzynia biegów, w której psują się łożyska. Naprawa jest dość skomplikowana i kosztuje około 1500 złotych. Poważna usterka może być również związana z układem wspomagania kierownicy. Często można ją usunąć tylko przez wymianę kolumny kierownicy.
To nie koniec wad Hondy Civic VII. Zawieszenia w japońskich samochodach uchodzą za dość niezawodne i tutaj akurat opinie są dobre. Nie dotyczy to jednak siódmej generacji Civica. Po 100 tysiącach kilometrów wycieki mogą się pojawić w okolicach amortyzatorów. Za dobrej jakości nowy element trzeba będzie zapłacić około 300 złotych. Normą są szybko zużywające się łączniki stabilizatorów. Tylne wielowahaczowe zawieszenie ma tendencje do tracenia zbieżności, co powoduje nierówne ścieranie opon.

Przy kupnie kompaktowego Japończyka należy zwrócić uwagę również na stan nadwozia pod względem ewentualnej korozji. Najczęściej działaniom rdzy poddaje się tylna oraz przednia klapa oraz progi i ranty drzwi. Użytkownicy zwracają również uwagę na szybko przepalające się żarówki w przednich reflektorach.
Civic czy Golf? Opinie podzielone
Duża ilość przypadłości sprawiła, że auto nie jest tak drogie na rynku wtórnym, jak można by się tego spodziewać po Hondzie. Za model po faceliftingu zapłacimy przynajmniej 14 tysięcy złotych. Na Volkswagena Golfa z podobnego rocznika trzeba wydać około 3 tysiące więcej. Nieco tańszy oraz godny polecenia jest Ford Focus. Najbardziej od reszty stawki odstają ceny odmiany Type R o mocy 200 KM. Na taką wersję trzeba wydać przynajmniej 24 tysiące złotych. A jakie są Wasze opinie na temat modelu Honda Civic VII? Dajcie koniecznie znać w komentarzach pod tekstem.
ZALETY:
- dobre prowadzenie
- bezawaryjne silniki
- przestronne wnętrze
WADY:
- kosztowne usterki układu kierowniczego oraz skrzyni biegów
- rdza
- drogie części zamienne i serwis
Honda Civic VII – dane techniczne:
Produkcja w latach: 2000 – 2006
Silniki: benzynowe: 1.4 90 KM, 1.6 VTEC 110 KM, 1.7 120 KM, 1.7 VTEC 125 KM, 2.0 i-VTEC 160 KM, 2.0 i-VTEC 200 KM Type-R, Diesle: 1.7 CDTI 100 KM, hybrydowe: 1.3 VTEC IMA 85 + 20 KM
Rodzaje skrzyń biegów: 4-biegowa automatyczna, 5 i 6-biegowa manualna, CVT
Rodzaje napędu: przedni
Długość: 3d: 4277 mm, 5d: 4285 mm, 2000-2003: coupe: 4437 mm, sedan: 4435 mm, 2003-2006:, sedan i coupe: 4455 mm
Szerokość: 3d, coupe: 1695 mm, 5d, sedan: 1715 mm
Wysokość: 3d, sedan: 1440 mm, 5d: 1495 mm, coupe: 1399 mm
Masa własna: 1090 – 1245 kg
Liczba miejsc: 5[/styled_box]
Sprawdź pozostałe opinie o autach używanych w naszym serwisie w tym miejscu.