PODZIEL SIĘ

Najnowsza jednostka będzie wspomagana dwustopniową elektryczną turbosprężarką.

Volkswagen szukając sposobu na ograniczenie emisji zużycia paliwa w swoich autach, sięga po coraz nowsze rozwiązania. Jednym z nich jest nowy czterocylindrowy silnik diesla. Ten ma pojemność dwóch litrów i generuje aż 270 KM i ponad 500 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu nowa jednostka będzie spełniać rygorystyczne kryteria dotyczące zużycia paliwa w nowych autach, które podyktowane są dyrektywą unijną wchodzącą w życie w 2020 roku.

Auto napędzane takim silnikiem ma spalać o 14 procent mniej paliwa od obecnie najnowszego silnika w gamie Volkswagena, czyli 2.0 Bi-TDi, który generuje o prawie 30 koni mniej od zapowiadanej jednostki. Wychodzi też przy okazji na to, że nowy dwulitrowy silnik, będzie przy okazji mocniejszy nawet od trzylitrowego motoru V6, które VW montuje w modelu Touareg 4×4.

Jak udało się osiągnąć Volkswagenowi taki wynik? Przede wszystkim dzięki dwustopniowej elektrycznej turbosprężarce i nowemu systemowi wtrysków paliwa. Ten mogą pracować pod większym niż dotychczas ciśnieniem.

Nowy silnik ma trafić do sprzedaży w największych autach od Volkswagena, czyli do Passata, Touarega i nadchodzącego CrossBlue SUV-a. W ofercie jednostka pojawi się w 2016 roku.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułWielkie porządki! Mercedes zmieni oznaczenia modeli
Następny artykułLexus LF-C2 – super sportowy, ale w wersji cabrio?
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.