PODZIEL SIĘ

Tak wygląda nieco bardziej rodzinna wersja modelu CLA.

W zasadzie można się było tego spodziewać. Mercedes także podążą ku modzie na rozciąganie gamy modelowej do granic możliwości. Tak właśnie się stało z modelem CLA, który otrzymał wersję kombi zwaną Schooting Brake.

Na uwagę zasługuje przede wszystkim łagodnie opadająca linia dachu. Dzięki temu udało się wygospodarować dodatkową przestrzeń nad głowami pasażerów tylnej kanapy względem wersji czterodrzwiowej. Ponadto, spłaszczony tył wersji Shooting Brake kryje ustawny bagażnik o pojemności od 495 do 1354 litrów. Wykorzystanie przestrzeni ułatwiają: magnetyczny zatrzask rękawa na narty w oparciach tylnych siedzeń, czy elementy opcjonalne: sterowana elektrycznie klapa, aluminiowe szyny z antypoślizgowymi wstawkami i pakiet Load Compartment – ułatwiający mocowanie drobnych przedmiotów. Load Compartment obejmuje składane pudełko oraz dodatkowy schowek z boku bagażnika.

Mercedes-Benz CLA i CLA 45 AMG Shooting Brake – wideo:

Co z silnikami? CLA Shooting Brake będzie początkowo obejmować dwie jednostki wysokoprężne i trzy benzynowe. Najoszczędniejszy wariant – CLA 200 CDI o mocy 136 KM ma żużywać średnio 3,9 litra na 100 km, a jednocześnie osiąga prędkość maksymalną 215 km/h. Wszystkie silniki są standardowo wyposażone w funkcję ECO start/stop i spełniają normę Euro 6. W chwili debiutu klienci będą mieli do wyboru wersje z napędem na obie osie: CLA 250 4MATIC oraz CLA 250 Sport 4MATIC. We wrześniu przyszłego roku do oferty dołączą czteronapędowe turbodiesle: CLA 200 CDI 4MATIC oraz CLA 220 CDI 4MATIC.

Mercedes-Benz CLA i CLA 45 AMG Shooting Brake – galeria zdjęć:

[minigallery ids=”9131″ prettyphoto=”true”]

Sprzedaż nowego Mercedesa ruszy w styczniu 2015 roku, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec marca. Również w marcu, podczas targów w Genewie, oficjalnie zadebiutuje najbardziej sportowe wydanie nowego modelu – CLA 45 AMG Shooting Brake, zasilane 2-litrowym silnikiem turbo o mocy 360 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Źródło: Mercedes, Mototarget, Motoday

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułRenault Twingo GT. Mały Francuz z tylnym napędem
Następny artykułBMW 7 nie dostanie wersji M
Robert Ocetkiewicz
Od wielu lat pasjonat motoryzacji. Pomysł na stworzenie serwisu o tej tematyce zrodził się w jego głowie już dawno, ale dopiero w 2011 roku znalazł czas, aby się temu poświęcić. Data 4 sierpnia została więc u niego zapisana w kalendarzu jako początek czegoś nowego i przygody, która ma nadzieję zaowocuje dobrymi tekstami i sporym gronem wiernych czytelników.