PODZIEL SIĘ

Auto na razie dostępne jest tylko na kilku rynkach starego kontynentu. Cena zaskakuje.

Chevrolet Corvette Stingray kosztuje w Niemczech 74 500 euro, czyli 92 425 dolarów. Dla porównania, ten sam model można kupić w Stanach Zjednoczonych za 54 000 dolarów. Zatem różnica jest spora.

Wyższej ceny nie usprawiedliwia fakt, iż w europejskiej wersji standardem jest pakiet Z51, który obejmuje m.in. dyferencjał o ograniczonym poślizgu, układ chłodzenia dyferencjału i skrzyni biegów, zmodyfikowany układ hamulcowy oraz większe koła z szerszymi oponami. W przeciwieństwie do mieszkańców USA, klienci z Europy nie dopłacą też za system magnetycznej kontroli toru jazdy Magnetic Ride Control. Co z tego, jeśli Chevrolet Corvette Stingray w najdroższej odmianie oferowany w Stanach Zjednoczonych – wyposażony we wszystkie możliwe dodatki – i tak jest tańszy od europejskiego odpowiednika o prawie 24 000 dolarów!

W obu przypadkach źródłem napędu jest silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 l, który rozwija 466 KM mocy przy 6 000 obr./min oraz 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4 600 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 290 km/h.

Z jednostką napędową współpracuje siedmiobiegowa przekładnia manualna z systemem Active Rev Matching przewidującym moment, w którym kierowca zmienia bieg i odpowiednio dostosowującym prędkość obrotową silnika, aby za każdym razem zapewnić doskonałą zmianę przełożenia.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/11/Chevrolet-Corvette-Stingray-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/11/Chevrolet-Corvette-Stingray-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Chevrolet Crovette Stingray” align=”center” prettyphoto=”true”]

Źródło: Chevrolet, Mototarget, Motoday