PODZIEL SIĘ

Na bazie tego modelu zbudowano legendarną terenówkę, która dwanaście razy wygrała rajd Dakar.

Zmodernizowany model rozsławionego dzięki sukcesom w rajdzie Dakar, terenowego SUV-a Mitsubishi Pajero z 2015 roku modelowego otrzymał nowy przedni zderzak i atrapę chłodnicy oraz nową osłonę koła zapasowego w kolorze nadwozia na tylnych drzwiach pojazdu. Standardem w Polsce są ponadto światła do jazdy dziennej w technologii LED, znakomity system audio prestiżowej firmy Rockford Fosgate 2 DIN z dotykowym wyświetlaczem, system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS i nowy kluczyk ze składanym grotem. W ofercie znajdzie się także 3-drzwiowa wersja nowego Mitsubishi Pajero, która pojawi się w salonach w marcu 2015 roku.

Mitsubishi Pajero Wagon (5-drzwiowe) jest dostępne w bogato wyposażonej wersji Instyle AT, która oprócz systemu audio Rockford Fosgate i świateł dziennych LED, oferuje między innymi automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę siedzeń wraz z pokrytą skórą kierownicą i gałką zmiany biegów, tempomat i zestaw Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, kamerę cofania, okno dachowe, elektryczną regulację siedzeń kierowcy i pasażera, przednie reflektory ksenonowe i elektrochromatyczne lusterko wsteczne.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/12/Mitsubishi-Pajero-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/12/Mitsubishi-Pajero-3.jpg” target=”_self” width=”300″ height=”” alt=”Mitsubishi Pajero” align=”right” prettyphoto=”true”]

O bezpieczeństwo  dbają systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, układy wspomagania hamowania i priorytetu hamulca, wzmocnienia boczne w przednich drzwiach, zestaw 6 poduszek bezpieczeństwa – czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera a także kurtynowe poduszki powietrzne dla 1. i 2. rzędu siedzeń. Mitsubishi Pajero Wagon Instyle AT jest dostępne w 7 kolorach nadwozia i kosztuje w tej wersji 229 990 złotych.

Do dziś sprzedano ponad 3 miliony egzemplarzy Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero ma ramę zintegrowaną z nadwoziem. Pod maską nowej wersji znajdzie się wysokoprężna, turbodoładowana jednostka napędowa z układem wtryskowym Common Rail o pojemności 3,2 litra i mocy 200 KM. Napędzne są wszystkie 4 koła za pomocą systemu Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Z silnikiem współpracuje, automatyczna, pięciobiegowa skrzynia biegów INVECS-II (Innovative Vehicles Electronic Control System) z sekwencyjnym trybem Sport Mode, która dopasowuje się do stylu prowadzenia kierowcy i dobiera przełożenia odpowiednio do zapamiętanych danych.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/12/Mitsubishi-Pajero-4.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/12/Mitsubishi-Pajero-4.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Mitsubishi Pajero – wnętrze” align=”center” prettyphoto=”true”]

Duże możliwości w terenie daje prześwit oraz odpowiednie zabezpieczenie kluczowych elementów samochody. Producent przewidział dla Pajero głębokość brodzenia na poziomie 700 mm , 45-stopniowy kąt pochylenia, 35-stopniowa zdolność wspinania czy 34,5-stopniowy kąt natarcia. Mitsubishi Pajero może również holować przyczepy o masie 3500 kg.

Trochę historii

Mitsubishi Pajero to jeden z dwóch najbardziej znanych modeli spod znaku Trzech Diamentów. Światową sławę zdobył dzięki rajdowi Dakar. Jest najbardziej utytułowanym samochodem w 36-letniej historii tego rajdu-maratonu i ma na swoim koncie dwanaście zwycięstw. Żaden z producentów samochodów, motocykli bądź ciężarówek nie osiągnął w tym rajdzie takich rezultatów. Aż w pięciu edycjach Dakaru wszystkie miejsca na podium przypadły zawodnikom zasiadającym za kierownicą Pajero.

Trzeba jednak dodać, że wersja przeznaczona na Dakar różni się od samochodu seryjnego większością elementów. Jedyny element, który nie został w ogóle zmieniony to nazwa.[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/12/Mitsubishi-Pajero-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/12/Mitsubishi-Pajero-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Mitsubishi Pajero” align=”center” prettyphoto=”true”]

Źródło: Mitsubishi, Motoday, Mototarget