Nieco innego wyboru dokonują klienci w Europie oraz ci którzy mieszkają w Ameryce Południowej. Jakie są różnice?
Raz w roku firma PPG Industries przeprowadza badanie, w którym szczegółowo wskazuje najpopularniejszy kolor wśród kierowców kupujących nowe auto. Jakie wyniki przyniósł 2014 rok? Aż 28 procent samochodów, które wyjechały z fabryk w tym roku miały kolor biały (wliczane są tutaj różne jego odcienie jak chociażby sportowa biel, czy alpejska biel).
Drugie miejsce zajął kolor czarny z wynikiem 18 procent, a trzecie szary ze srebrnym – 13 procent. Co ciekawe, klienci coraz rzadziej wybierają kolor szary lub srebrny na rzecz białego. Stracił on bowiem w ciągu ostatnich dwóch lat aż 7 procent. Są to dane, które firma PPG Industries (dostawca wykończeń i powłok lakierniczych do większości marek samochodów na świecie) przedstawiła w skali globalnej.
Dodatkowo mamy zestawienie, które pokazuje zainteresowanie poszczególnymi kolorami w regionach. Tym sposobem widać, że Europa nie odbiega od światowego trendu. Na Starym Kontynencie pierwsze miejsce zajmuje biały kolor z wynikiem 25 procent, drugie miejsce przypadło czarnemu – 15 procent, a szary zajął trzecie mając 14 procent.
Co ciekawe, nieco inaczej jest na przykład w Ameryce Południowej. Tam najchętniej wybieranymi kolorami są srebrny i biały. Zdominowały one rynek, ponieważ w sumie mają aż 62 procent.
A jakie są trendy na kolejne lata? PPG Industries prognozuje, że klienci będą wybierać bardziej naturalne kolory jak chociażby pomarańczowy lub brązowy. Poniżej możecie zobaczyć szczegółową infografikę z zestawieniem.