PODZIEL SIĘ

Duża część elementów w tej sportowej limuzynie pochodzi z modelu RC F.  Silnik ma prawie 500 KM.

Lexus GS, czyli odpowiednik Audi A6 pojawił się w 2011 roku. Teraz Japończycy na Salonie Samochodowym w Detroit zaprezentowali najmocniejszą wersję swojej limuzyny. Lexus GS  F otrzyma 5-litrowy silnik V8 o mocy  473 KM. Jest to ta sama jednostka, która spoczywa pod maską sportowego modelu RC F. Maksymalny moment obrotowy to 527 Nm dostępny w zakresie obrotów od 4800 do 5600 obr./min. Sportowy model limuzyny Lexusa nie będzie miał nawet w opcji napędu hybrydowego, co jest dość dziwne w przypadku tego producenta.  Za przeniesienie napędu będzie odpowiadać 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów.

Więcej szczegółów technicznych na razie nie ujawniono. Zapewne przyspieszenie do 100 km/h będzie wynosić około 5 sekund, a prędkość maksymalna osiągnie poziom lekko przekraczający 250 km/h. A co z niemiecką konkurencją?

Głównymi rywalami japońskiego auta będzie Mercedes E 63 AMG, BMW M5 oraz Audi RS6. Pod względem mocy Lexus GS F wypada nieco gorzej. Ma on bowiem o około 100 KM mniej od konkurencji. Według danych producenta, będzie jednak miał niższą masę własną (1830 kg).[minigallery ids=”9811″ prettyphoto=”true”]

Wyższa moc w stosunku do standardowego GS-a to nie wszystko. Wzmocniona została również karoseria. Zmieniono także dyferencjał, który otrzymał możliwość programowania. Całość stoi na 19-calowych felgach.

Stylistycznie auto jest podobne do przedstawionego wcześniej coupe RC F. Sportowy charakter nadaje mu długi grill oraz boczne wloty powietrza. Z tyłu dodano dyfuzor.