PODZIEL SIĘ

Najpopularniejszym modelem tego producenta w naszym kraju w 2014 roku była Astra.

W ciągu całego 2014 roku sprzedanych zostało w Polsce 28 038 nowych Opli, co oznacza 41-procentowy wzrost (8 180 sztuk) w porównaniu z rokiem wcześniejszym (19 858 samochodów). Wynik ten pozwolił zwiększyć udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych do 3,5-tony o 1,55 punktu procentowego do poziomu 7,53 procent. Jest to najlepszy wynik sprzedaży tej niemieckiej marki na polskim rynku od 2008 roku.

Najpopularniejszym modelem w naszym kraju w 2014 roku była Astra, która znalazła 8 798 nabywców, czyli o ponad 16 procent więcej niż rok wcześniej, kiedy to Polacy kupili 7 553 sztuk tego modelu. Kolejne miejsce na liście najpopularniejszych aut w gamie Opla zajmuje Corsa, której w minionym roku sprzedano 7 160 egzemplarzy, czyli aż o ponad 37 procent więcej niż w roku wcześniejszym, kiedy sprzedano 5 211 egzemplarzy tego modelu. Ostatnie miejsce na podium zajęła Insignia z wynikiem sprzedaży na poziomie 4 092 sztuki, czyli o ponad 47 procent więcej niż rok wcześniej, kiedy nabywców zalazło 2 775 sztuk tego modelu. Liderami wzrostów w gamie Opla były modele Meriva (1 515 sztuk) i Mokka (2 647 sztuk), których sprzedaż zwiększyła się odpowiednio o prawie 250 procent i 150 procent.

Przed nami wiele nowych premier w najważniejszych segmentach rynku. Jeszcze w styczniu czeka nas debiut rynkowy nowej Corsy, a w drugiej połowie roku premiera nowej generacji Astry. Latem do naszej gamy modelowej dołączy Karl, czyli zupełnie nowy miejski model Opla. Oczekujemy kontynuacji wzrostów również w 2015 roku – mówił Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

Amerykański koncern jest głównym udziałowcem niemieckiej marki.

Źródło: Opel, Mototarget, Motoday