PODZIEL SIĘ

Japoński producent podzieli się nieodpłatnie prawie sześcioma tysiącami patentów dotyczących napędu wodorowego.

Toyota zdecydowała się na bezprecedensowy krok w popularyzacji samochodów z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe: firma nieodpłatnie udostępnieni 5 680 patentów, opracowanych przy planowaniu, rozwijaniu i produkcji wodorowego modelu Mirai (na zdjęciu). Jest to wersja produkcyjna koncepcyjnego modelu FCV. Zobacz tekst na temat tego modelu, który pojawił się na naszym portalu w momencie jego premiery.

Oznacza to, że od 6 stycznia inni producenci mogą wykorzystywać osiągnięcia technologiczne Toyoty bez wnoszenia opłat.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/toyota-fcv-3.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/toyota-fcv-3.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Toyota Mirai” align=”center” prettyphoto=”true”]

Patenty Toyoty udostępnione innym producentom dotyczą technologii ogniw paliwowych (1 970 patentów), zbiorników sprężonego wodoru (290 patentów) oraz sterowania systemem (3 350 patentów). Dodatkowo Toyota udostępnia do powszechnego wykorzystania 70 patentów dotyczących stacji tankowania wodoru.

W ten sposób japoński producent chce przyśpieszyć popularyzację samochodów z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Koncern zakłada, że pierwszy etap wprowadzania aut tego typu na rynek będzie trwał do końca 2020 roku.

[frame src=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/toyota-fcv-2.jpg” link=”https://motoday.pl/wp-content/uploads/2014/10/toyota-fcv-2.jpg” target=”_self” width=”620″ height=”” alt=”Toyota Mirai” align=”center” prettyphoto=”true”]

Źródło: Toyota, Motoday, Mototarget