PODZIEL SIĘ

To auto bez kompromisów. Ogromne V8 pod maskę i mnóstwo mocy!

Klienci, którzy zdecydują się na nowego Mercedesa GLE 63 Coupe 4MATIC mają do wyboru dwie wersje 5,5-litrowej jednostki AMG V8 biturbo. Bazowa odmiana generuje moc 557 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a wariant S, odpowiednio 585 KM oraz 760 Nm. Dodatkowy potencjał uzyskano poprzez zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,3 lub 4,2 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 11,9 l/100 km. Jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 6.

Za przeniesienie momentu obrotowego do wszystkich czterech kół odpowiada 7-stopniowa przekładnia automatyczna. Przycisk M pozwala kierowcy wybierać biegi za pośrednictwem łopatek przy kierownicy, a na jego działanie nie wpływa wciśnięcie pedału gazu do podłogi (tzw. kick-down) ani osiągnięcie maksymalnych dopuszczalnych obrotów silnika.

W aucie zastosowano sportowe zawieszenie AMG z pakietem Airmatic, współpracujące z układem aktywnej stabilizacji przechyłów. Zawieszenie pneumatyczne obniża się wraz ze wzrostem prędkości w celu ograniczenia oporu powietrza i zwiększenia stabilności. W ramach wyboru trybu jazdy, kierowca może też zmienić charakter tłumienia nierówności – od komfortowego (program Comfort) do ukierunkowanego na uzyskanie maksymalnej dynamiki poprzecznej programu Sport Plus. Wrażenia wynikające ze sportowej jazdy potęguje też układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu.

Mercedes-AMG GLE 63 Coupe – zdjęcia:

[minigallery ids=”10008″ prettyphoto=”true”]

Kolejnym atutem GLE 63 Coupe 4MATIC są wydajne hamulce z kompletem wentylowanych, perforowanych tarcz (z przodu o wymiarach 390 x 36 mm, z tyłu – 345 x 26 mm) oraz lakierowanych na srebrny kolor zacisków, sygnowanych logo AMG. Dopełnieniem całości są koła z 10-ramiennymi obręczami AMG oraz ogumieniem w rozmiarze 285/45 R 21 z przodu i 325/40 R 21 z tyłu.

Standardowe wyposażenie modelu obejmuje m.in. system multimedialny Audio 20 CD z 8 głośnikami oraz modułem Remote Online, zaawansowane układy wspomagające jazdę, stalowe osłony progów z logo AMG, system inteligentnego oświetlenia LED-owego, kamerę cofania oraz elektrycznie sterowane fotele.

Za dopłatą dostępne są takie elementy, jak nagłośnienie przestrzenne Bang & Olufsen BeoSound AMG, system multimedialny Comand Online, pokrywa silnika z włókna węglowego, wyczynowy układ wydechowy czy klimatyzowane przednie fotele.

Źródło: Mercedes-Benz, Mototarget.pl, Motoday.pl